Gå til innhold

Hvilken internetthastighet har jeg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er ikke så kjent med utrykket T. men slik jeg har forstått det så blir T brukt på overføring metoder hvor flere medier blir bundet sammen i en overføring metode.

Så har jeg forstått det riktig så faller Lyse sin Fiber under den kategorien(da du får TV,internett og telefoni via en kabel), men kan godt være jeg tar helt feil pga skumleste bare litt på wikien.

Uansett så er fiber på et helt annet nivå en kobber kabler eller hva som normalt sett tenkes på med T. så er vel best å ikke blande de

Lenke til kommentar

Hvilken fysisk oppbygging linjen har er lite vesentlig her. Egentlig burde valgene heller vært relatert til reel hastighet på linjen, og ikke fysisk medium. En applikasjon som kjører datatrafikk via IP vil ikke merke forskjeller på medietypen i linjene annent enn hvilken hastighet (og eventuelt også datatap) linjen tilbyr.

Lenke til kommentar

Cable er ikke nødvendigvis det "beste" valget. Dette da typiske kabel modem og forbindelser oppererer med en upload rate og en download rate. Uploaden på kabel er ofte lavere enn 1Mbps.

Lyse som derimot leverer samme hastighet opp som ned vil dermed passe bedre sammen med en T-linje etter min mening.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...