Jokemon Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hei! Jeg hadde tenkt til å klokke min Intel Pentium 3 600mhz pc. Åssen gjør jeg dette? Hvor gjør jeg det, etc.? Hvor mye kan jeg klare å klokke den?? Vet ikke hvordan hovedkort jeg har, hvordan sjekker jeg dette? Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Hva slags HK har du? Du må gå inn i BIOS eller endre jumpere på HK'et for å endre hastighet på CPU. Det er ikke alle gamle HK som er like grei å klokke med. Har selv en PIII 450 på et ABit BE6 HK(BX chipset). Med standard boxed kjøling fikk jeg denne opp i 598.5 MHz med å juster opp FSB fra 100 -> 133 og justerte opp spenning på CPU. Startet opp windows greit, men det var det. Funket ikke å spille med. Høyste stabile hastighet jeg fikk var 558 MHz(124 MHz FSB) Vet jo ikke hvordan 600 MHz CPU'en er i forhold til 450, men kjør på. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 tror jeg har sett en som klarte 50mhz med vanlig kjøling så kanskje på tide med edre kjøling Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Er ikke P3 600MHz sperret? Har den selv og har prøvd å overklokke opptil flere ganger. Endret noen jumpere på hovedkortet, starta opp, og fortsatt 600 MHz. Er redd det er den triste sannhet. Lenke til kommentar
Jokemon Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 åssen finner jeg ut åssen hovedkort jeg har? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 åssen finner jeg ut åssen hovedkort jeg har? Ja, du kan jo lese det av på hovedkortet, navnet skal stå der. Et annet alternativ er programmet Sisoft Sandra. Klikk på "Mainboard Information". Lenke til kommentar
Solaris Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 I "Gamle" dager hadde jeg en PIII 700Mhz overklokket til stabile 980Mhz. Tror du kan drømme om ca 800-900Mhz. Du må stille opp FSB (Front Side Bus) via jumper på hovedkortet eller i BIOS, men ta små steg av gangen.. 100Mhz er standard. Lykke til! 8) Lenke til kommentar
Jokemon Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 Takk! Tar og laster ned SiSoft Sandra nå jeg Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 FSB (Front Side Bus) via jumper på hovedkortet Hvordan finner man ut hvilken jumper det er? Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 FSB (Front Side Bus) via jumper på hovedkortet Hvordan finner man ut hvilken jumper det er? Denne informasjonen skal stå i manualen for hovedkortet. Har du ikke den tilgjengelig, kan du sikkert laste den ned fra produsenten (som PDF fil typisk). Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 FSB (Front Side Bus) via jumper på hovedkortet Hvordan finner man ut hvilken jumper det er? Du kan jo se om det står noe på HK'et eller manualen eller HK produsents hjemmeside. Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Takk! Tar og laster ned SiSoft Sandra nå jeg koster jo penger, aida32 er bedre. sjekk www.windows.no for test. Det er gratis Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Takk! Tar og laster ned SiSoft Sandra nå jeg koster jo penger, aida32 er bedre. sjekk www.windows.no for test. Det er gratis Jada, fullversjonen av Sisoft Sandra koster penger. Gratisversjonen har det du trenger. Lenke til kommentar
Insomniac Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 er det en slot 1 prosessor? i så tilfelle kan det være siste steppingen i katmai kjernen, IKKE særlig klokkbar :/ Lenke til kommentar
Jokemon Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 vet ikke om det er det, hvordan sjekke rjeg? Lenke til kommentar
Jokemon Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 hmm, finner ikke ut hva HK heter på sandra, hvor er det hen?? Lenke til kommentar
Jokemon Skrevet 3. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 3. mars 2003 ahh, der fant jeg det ut; Mainboard : IBM66M2 hmm, hørtes snodig ut... Lenke til kommentar
Mr_Sunde Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Bare gjetter vilt her, men jeg kan aldri tenke meg du får overklokket den noe som helst. IBM, Compaq ++++ tror jeg ikke er så veldig gira på å la folk overklokke pc'enen sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå