BannanMannen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg har lyst til å ta opp en rekke fag i løpet av min førstegangstjeneste. Men ikke alle disse blir tilbudt på voksenopplæringen i forsvaret. Og dette er egentlig forholdsvis lette fag hvis jeg bare ønsker å vippe meg opp fra en 5er til 6er. Kan en få perm hvis en skal til eksamen i fag, i løpet av førstegangstjenesten. Er dette lov? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 En får fri for eksamen samt lesedag. så det er ikke noe stress. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Er det altså slik at man er garantert å få fri for å ta eksamen, inkludert kanskje 1 dag i forveien for reise? Eller kan man risikere å få avslag? Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Du får nok neppe lov å reise langt av gårde for å ta den. Mest sannsynligvis må du ta eksamen på skolen i nærheten av leiren. Noe som i og for seg er uproblematisk. Lenke til kommentar
dravisher Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Tenkte heller på å f.eks. ta eksamen ved UiO mens jeg tjenestegjør på Bardufoss. Etter hva det står på voksenopplæringen her så ser det ut som om man må søke om permisjon klasse B (som jeg regner med kan bli avslått, men forhåpentligvis går det vel greit). Det er visst også muligheter for å få refundert 20-80% av utgiftene som f.eks. fly, semesteravgift osv., men det er jo ikke nødvendig (men greit for en fattig tjenestepliktig). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå