viggoant Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Hei! Har fått i oppdrag å fotografere et knippe jenter som skal feire russetiden denne våren. Er mitt første seriøse oppdrag, og selv om en av jentene er min stesøster, vil de gi meg en liten betaling for jobben. Det jeg lurer på er: 1. Hvor mye regner man med å få betalt per bilde i slike sammenhenger (er ikke så vesentlig, men jeg vil jo ikke prise meg FOR lavt heller:)). 2. Hvordan skal jeg gå frem for å få de beste bildene? Jeg tenker å sette meg ned med dem og finne ut litt om interesser også videre. Finne fellesnevneren liksom, hvilke personer de er - hva de ønsker ut av feiringen sin (for det er jo den som står i fokus i bildene?), hva de har oppnådd med skolen (for det er jo kanskje litt i fokus også), eller kanskje hva de skal gjøre etterpå. Så lurer jeg på lokasjoner for bildene. Kanskje ta litt flere forskjellige steder. Regner med at litt går av seg selv, men håper på gode forslag her. Dette vil jo bli noe uformelt, jeg regner med jeg kan ta god tid på bildene, og jeg har møtt de fleste før, så selv om jeg skal gjøre dem kjent med meg, tror jeg ikke det byr på de største problemene. Jeg lurer også rett og slett på: Hvordan kan jeg ta de beste bildene? Fra de som har erfaring eller tanker rundt en sånn fotosjut. På forhånd takk! Og ja, jeg har lest "fått seriøs fotojobb...", og hentet mye nyttig fra den tråden:) Mitt utstyr følger forresten under: (får også lånt meg en EF-S 10-22mm, regner med vi kan ha det litt moro med den) Endret 19. april 2008 av viggoant Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå