Remekboy Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Hei Har overkloket min e6850 til 3,6 mhz, den har vært stabil i 4 mnd nå, men får ei uke siden har pcen begynt å oppføre seg rart. Ved restart/oppstart, så klokker cpuen seg ned til orginale 3,0 mhz, og når jeg kommer i windows så feks. itunes, oppfører seg som om jeg har startet den for første gang, (får spørsmål om diverse innstillinger som jeg fikk da jeg innstalerte itunes) Vet noen hva er problemmet? Litt lei av å måtte gå i biosen og overklokke heletiden. Endret 24. april 2008 av Remekboy Lenke til kommentar
Remekboy Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Hva slags hovedkort? Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS3R, alt fungerte bra i mange mnd, temperaturer etter overklokk ligger på 22 ved vanlig bruk, går opp til 35 ved full load. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Det kan være at overklokkinga di har ligget helt på grensen, har du prøvd å klokke litt ned å se om det holder seg? Har du oppdatert bios? Lenke til kommentar
Remekboy Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Det kan være at overklokkinga di har ligget helt på grensen, har du prøvd å klokke litt ned å se om det holder seg? Har du oppdatert bios? Ja den er klokket maksimalt, gikk jeg over 3,6 så låste seg pcen (dårlig ram) men det er litt snedig at den har gått på 3,6 mhz i mange mnd, det er først nå ting begynte å klikke. Har klokket den ned til 3,5 nå og det ser bra ut;) Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Nei det er faktisk ikke uvanlig - det er mange faktorer som spiller inn, f.eks kan støv føre til litt økt varme på chipset/cpu, dessuten kan faktiske komponenter degraderes ved ekstrem belastning over tid - som overklokking akkurat på grensen kan kalles ;-) Særlig hvis temperatur/spenninger ligger høyt. Lenke til kommentar
Remekboy Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Kjøpte bedre ram, alt er stabilt nå Lenke til kommentar
Asken Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Hva slags hovedkort? Hovedkort: Gigabyte GA-P35-DS3R, alt fungerte bra i mange mnd, temperaturer etter overklokk ligger på 22 ved vanlig bruk, går opp til 35 ved full load. Off topic: Bare meg som synes det var litt lave verdier? :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå