Gå til innhold

Kommentartråd til "Worklogg: Nordkapp 16"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EVinrude Oceanpro'ene bruker 30-35 l/t på marsjfart. Blir alt for stor motor på den båten. 3 syl evinrude/johnson 70 hk er vel passe? Eller 50 hk?

 

Gjør ikke noe om motoren bruker 40l/t. Det bryr jeg meg egentlig ikke om. Jeg kommer nok til å ha minst 60hk på båten, men blir nok en 70-80hk. Da slipper jeg å forsterke akterspeilet også.

Lenke til kommentar
Tro meg, du begynner å bry deg om det når du bruker for over 1000,- i bensin på 2 timers bruk.. :yes:

 

 

Tro meg, jeg gjør ikke det. Men nå har jeg ikke sagt at jeg SKAL ha en slik motor heller, så denne diskusjonen er slutt. Den har ikke noe å gjøre her i kommentartråden.

Lenke til kommentar
Er det du har slipt ned jevnt og fint, eller har du planer om å sparkle?

 

Det er gjevnt og fint. Men har lurt på om jeg skulle sparkle igjen alle hullene som er borret til skurer rundt skroget og så heller borre på nytt senere. Får se :)

Det er alltid en fordel og sparkle igjen gamle hull, da står du mye friere ved montering av nytt utstyr og slikt.

Puss og legg en liten klatt med glassfibersparkel på baksiden, for så og bruke finsparkel og sparkle igjen fra utsiden. Større hull må det støpes på baksiden før du kan sparkle.

Lenke til kommentar
Er det du har slipt ned jevnt og fint, eller har du planer om å sparkle?

 

Det er gjevnt og fint. Men har lurt på om jeg skulle sparkle igjen alle hullene som er borret til skurer rundt skroget og så heller borre på nytt senere. Får se :)

Det er alltid en fordel og sparkle igjen gamle hull, da står du mye friere ved montering av nytt utstyr og slikt.

Puss og legg en liten klatt med glassfibersparkel på baksiden, for så og bruke finsparkel og sparkle igjen fra utsiden. Større hull må det støpes på baksiden før du kan sparkle.

 

Jada. Har sparkla og støpt før :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Blir morsomt å se hvordan resultatet blir nå du er ferdig med den.

Mange hk er motoren?

Den starter og sviver så ei klokke?

 

Motoren går som en klokke ja. Det er en 85hk, mener jeg skrev det i workloggen? Skal ihvertfall bare vaske og rense den litt innvendig så den blir skikkelig fin, så skal jeg legge ut noen bilder av innsiden også :)

Lenke til kommentar
Skal du pusse den?

 

Hele båten skal pusses ja. Har pusset ned overskroget utvendig, pusset noen sår og flekka litt på det grå(kommer bilder senere i dag) og skal pusse ned hele innsiden og rulle på nytt. Mye som skal gjøres før denne båten skal ut ja :)

Lenke til kommentar
Gleder meg til å se det ferdige resultatet! :D

Du har vært flink, ihvertfall ut fra bildene ;)

 

Hehe. Takk for det :) I morgen skal overskroget lakkes og innsiden slipes(sidene og dørken). Har vært heldig å slippe unna lakkingen av overskroget da jeg har lurt fattern til å lakke med sprøyte for meg :p

Lenke til kommentar
Hvorfor tettet du ikke hullene før du lakket? :p

 

Og, kan du legge bildene under sånn "skjult tekst" ?

Sånn at vi må trykke for å vise innholdet? Tar litt tid å laste opp alle bildene ;)

 

Fordi jeg skal bruke noen av hullene igjen :p Gadd ikke å tette de som var helt greie. Feks hulla i dashbordet skal jeg uansett skjære rundt hele :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...