Gjest medlem-82119 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Skal flytte, og skal bytte isp i den forbindelse. Synes det passer å oppdatere firmwaren til modemet, men såvidt jeg skjønner må man passe på å plukke ut riktig firmware. Så trenger derfor link til hvor den ligger, og gjerne med det oppdateringsprogrammet som speedtouch har. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Her finner du firmware: http://www.speedtouch.nl/drivers.html Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 I følge den linken så er det v4 modellen, men vet ikke om det har noe å si? Det stod vel også av det jeg tolket at det var for nederlandske nettverk? Hvis man laster ned nederlandsk firmware, får man da ikke nederlandsk språk også? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Dette er std firmware og de gangene jeg har brukt den er den på engelsk, har aldri opplevd problemer når jeg har brukt disse. Det eneste er hvis modemet er passordbeskyttet og du ikke har dette. V4 er vel versjonen av firmwaren. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Når jeg kjøpte modemet så kom selve modemet ut i ulike versjoner. Jeg ventet noen uker for å få v5 versjonen, slik jeg ble anbefalt. Har hatt dette modemet med den firmwaren som var på det siden 2003..antar det er kommet ny firmware siden da. Men ser at de fleste nye firmwarer er for å oppgradere v4 versjonen, har ennå ikke funnet firmware til v5. Ser også at det skilles mellom internasjonal versjon, uk versjon osv. Dette har vel med med nettstandarder, så jeg må jo ha en firmware for "norsk nett". sendte mail til telenor om dette, siden de i sin tid leverte det....men er usikker på om de har egne firmwares som låser det til telenor. skal brukes mot direct connect isp. modemet virker jo, men regnet med det var kommet ulike forbedringer til det av ett eller annet slag. Ser også at det finnes såkaldte update verktøy som hjelper til med å oppdatere. Ser for meg at jeg trenger et slikt verktøy sammen med riktig firmware... Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Firmvare fra Telenor låser ikke routermodemet mot en spesiell ISP. UK bruker Annex_A, mens Norge bruker Annex_B. Så du må sette den opp med Annex_B og sette riktige verdier for VPI, VCI og encapsulation (vanligvis LLC) mot den aktuelle sentralen. Om det er forskjellig firmware på V4 og V5 vet jeg ikke. http://www.directconnect.no/index.php?id=1...p;tx_faq_faq=19 Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Her er svaret fra telenor: Hei. Takk for din henvendelse til Kundeservice! Våre modemer oppdaterer firmware automatisk via nettilgangen. Vi har ikke noen lenke tilgjenglig for firmwareoppdatering. Så det så! trodde ikke man kunne oppdatere firmware uten å legge inn alle oppsett påny, men ifølge telenor så ser det jo ut som om dette skjer automatisk. Litt skeptisk, jeg... Siden v5 skal være en forbedret utgave av v4 så bør jo v5 ha egen firmware. så det jeg med andre ord er på jakt etter er siste firmware for annex b (antar det er det som henvises til med international version) Har også vært inne på denne siden: http://www.speedtouch.net.nz/510seriesFirmware.htm men der er det også kun v4 firmware... Endret 20. april 2008 av medlem-82119 Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Ta å send en mail til Thomson, så kanskje de kan hjelpe deg, evt. sende deg firmware på mail. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Gjorde det igår, så nå får vi krysse fingrene. Har sett masse advarsler mot å oppdatere v5 modem med v4 firmware, så jeg vil helst ha minst mulig kluss. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå