viktor_fa Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hei, jeg finner ikke ut åssen/om jeg kan lage flere enn en partisjon på harddiskene mine. Vil ha 3 stykker (1 hovedpartisjon for Vista 64-bit med nesten alt på, en med XP 32-bit for teste 3dmarks og kanskje noe annet, og en med Ubuntu for å teste ut noe annet enn windows ) Har 2 stk. 500GB samsung spinpoint 7200rpm i RAID0 der jeg bruker Intel Matrix Storage Manager på mitt Asus P5K-E-kort (ordna det i en egen bios-meny) Har prøvd med den innebygde vista-tjenesten for partisjonering, men det går ikke... Får ikke delt opp C: og kan ikke krympe den for å få litt fri plass. Diskpart.exe i vista virker heller ikke med det jeg har prøvd: Har også prøvd Paragon Partition Manager 9.0, men den sier at den ikke klarer å fullføre pga. jeg har 64-bits system (står at den klarer det i help, men men) Norton disk magic eller hva det heter virker ikke i vista eller 64-bit så vidt jeg veit. Så går det an å få til flere partisjoner der jeg kan ha flere OS på dette systemet, og hvordan gjør jeg det på den letteste og tryggeste måten? Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 holder selv på med å partisjonere disken min får å prøve å installere ubuntu igjen, det jeg gjør var å åpne datamaskinbehandling for på lagringsplass --> diskbehandling høyreklikk på c disken og trykk på reduser volum, velg hvor stor plass du vil den skal være i (mb) vent en stud til den nye delte disken kommer og så langt har jeg kommet. Lenke til kommentar
viktor_fa Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 holder selv på med å partisjonere disken min får å prøve å installere ubuntu igjen, det jeg gjør var å åpne datamaskinbehandling for på lagringsplass --> diskbehandling høyreklikk på c disken og trykk på reduser volum, velg hvor stor plass du vil den skal være i (mb) vent en stud til den nye delte disken kommer og så langt har jeg kommet. viste på det ene bildet at jeg ikke kunne krympe den noe der. Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 rart at det ikke skal gå, er du sikker på at du ikke har tatt et for stort tall eller noe i den duren? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå