Pricks Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg har flere krypterte harddisker med filer, og i det siste har .rar-filer blitt korrupt når jeg har prøvd å pakke dem ut. Også enkelte bilder jeg har tatt har blitt delvis korrupt. .rar-filene laster jeg f.eks. ned med uTorrent, og når jeg åpner torrent-filen der igjen ser jeg at små deler av flere av .rar-filene er røde, så de må lastes ned på nytt. Jeg avinstallerte Folder Size, som jeg brukte til å se hvor mye plass mapper på diskene tok, selv om jeg har brukt den i noen år nå uten problemer. Diskene jeg snakker om er kryptert med TrueCrypt 4.0 eller 4.1. Kan det være kilden til problemet? Er det en bug i TrueCrypt kanskje? Jeg har tidligere brukt også den uten problemer. Jeg sitter ellers på Windows XP, og har scannet etter skumle programmer uten at jeg har funnet noe... Når dette skjer på alle de krypterte diskene (ikke sikker på de som ikke er kryptert da jeg ikke bruker dem på samme måte) så lurer jeg litt på hva som skjer her. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Nå vet jeg da ikke hvilke komponenter du har, men jeg ville først utelukket minnefeil. memtest Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Takk for tipset! Minnet mitt fungerer visst fint. Men nå som jeg har fjernet to av fire disker (en IDE og en SATA står i, og en IDE og en SATA ble tatt ut) så har visst "korrupsjonen" sluttet å skje. I allefall tyder en kjapp test på det. Hva kan være problemet da? Er det hovedkortet som sliter med å ha fire disker på en gang? Eller er det TrueCrypt som ikke takler fire krypterte disker? Eller er det noe i Windows? Merkelig... Lenke til kommentar
qpeg Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 jeg hadde det problemet for en tid tilbake og det viste seg at den ene disken ikke var 100 % slik den skulle (den virket men merket at den var litt treigere en de andre) byttet den og alt gikk tilbake til det normale Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Kanskje jeg skal prøve det da - sette inn en og en disk til jeg finner "synderen". Takk for tipset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå