Gå til innhold

Innleverings prosjekt om nintendo om nintendo. Noe jeg burde ta med


Jikla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du kan jo ta opp at Nintendo begynte som et kompani som lagde kort og hvordan selveste Shigeru Miyamoto kom inn i bransjen på.

 

Ellers som sagt så er vel Mario et kjent fenomen de fleste vet hvem er så det er vel greit å bevege seg på han når man nevner Shigeru Miyamoto

Lenke til kommentar

Vel, du kan nå fortelle hvordan et lite ukjen kortselskap fra Japan revolusjonerte konsollmarkedet og gikk fra utgiver til et av bransjens mest innovative og suksessrike selskape. Det er en rimelig interesang historie fylt av litt skittene knep (som knivstikkinga av Sony som ironisk nok også var fødselen på det som skulle bli deres argeste konkurent i på 90 tallet).

Lenke til kommentar

De stjal ingen ting. De gikk sammens med Sony for å utarbeide en CD addon til SNES, men Nintendo fikk kalde føtter for Sony ville da fått eneretten på CD addonen og kunne stå i en posisjon hvor de selv kunne diktere Nintendo noe Nintendo ikke var interesert i.

 

Derfor i "nattens" mulm og mørke inngikk de en avtale med Phillips. Da Sony fikk rede på dette tok de PSX modulen de skulle gi ut til SNES og bygget rundt den, noe som var fødselen til PS1. Etter vært gikk samarbeidet med Philips i vasken men ikke før Philips hadde fått tilgang til noen Nintendo karakterer, deriblant Link, Zelda og Ganondorf. Dette førte til CD-I og de forferdelige Zelda spillene der som ikke har noe med Nintendo å gjøre.

 

Alt i alt fikk Nintendo aldri ut noen CD addon til SNES, de rota bare noe forferdelig og skapte 1 enhet som gikk i dass og 1 enhet som ble deres største konkurent.

Lenke til kommentar

Se på Gametrailer.com under Screwattack. Der finner du en film som lister opp 20 spill til SNES som er bra.

 

2 av mine personelige favoritter er The legend of Zelda: A link to the past og Super Mario. Men det er mange andre spill som f.eks Mario RPG: legend of the 7 stars og Contra som holdes høyt blant mange. Og for ikke å glemme Super Metroid.

 

SNES er regnet som en av de enhetene med flest klassikere, sier vel sitt.

Lenke til kommentar

Nei det er sant, men skal du ha et prosjekt om Nintendo må du og få frem innflytelsen de har hadt på spillmarkedet fra start til nåtid, og den beste måten å gjøre dette på mener jeg er å nevne noen få av spillene som har hadt mest tyngde på markedet som Mario, Zelda og Metroid.

Lenke til kommentar

Eg fokuserer på korleis Nintendo revolusjonerte konsollen på spillmarknaden. 1983-1994. Så eg treng bare nokre titlar så eg har noko å vise ut i frå og eventuelt fortelle litt om, og om korleis desse var spesielle. For eksempel som at Star Fox var det første spillet som utnytta Super FX chippen osv. Og at Final Fantasy serien som skifta frå Nintendo til playstation. Og eg kan jo skrive om korleis Nintendo vokste med Miyamoto + Mario. Tar og med dei revulusjonerande framstega og om presidentane i Nintendo og deira rolle. Og til slutt korleis Nintendo leve på sine spill serier for kver konsoll. Trur i grunn det er derfor Nintendo er der dei er i dag er pga Miyamoto og sine idear, og i dag kan kjennast som ein av verdas største Spill designer.

 

Kanskje eg skrive litt rablette -.-

Lenke til kommentar
Eg fokuserer på korleis Nintendo revolusjonerte konsollen på spillmarknaden. 1983-1994. Så eg treng bare nokre titlar så eg har noko å vise ut i frå og eventuelt fortelle litt om, og om korleis desse var spesielle. For eksempel som at Star Fox var det første spillet som utnytta Super FX chippen osv. Og at Final Fantasy serien som skifta frå Nintendo til playstation. Og eg kan jo skrive om korleis Nintendo vokste med Miyamoto + Mario. Tar og med dei revulusjonerande framstega og om presidentane i Nintendo og deira rolle. Og til slutt korleis Nintendo leve på sine spill serier for kver konsoll. Trur i grunn det er derfor Nintendo er der dei er i dag er pga Miyamoto og sine idear, og i dag kan kjennast som ein av verdas største Spill designer.

 

Kanskje eg skrive litt rablette -.-

Jeg har sett lyset :wow:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...