Gå til innhold

Fjerne kjølepasta, med hva?

Nitrius

Anbefalte innlegg

altså... jeg har fjernet ORG goop på GPU, jeg har fjernet AS, jeg har fjernet vanlig "ikealim goop", etc. og har aldri behøvd noe fuktighet.

Det er jo ikke akkuratt som om noe skal limes på der, du skal jo ha ny goop, så om en 0.1mm hinne ligger igjen, har det neppe noe å si.

Om du derimot fjerner på minnebrikker og skal lime på ny kjøler, så bør du bruke rødsprit. Ikke whitespirit, da denne er oljebasert.

Å bruke noe annet enn rødsprit er egentlig ikke vits :-) Men på en CPU, er det ikke vits å bruke noe.. bare gnikk med dorullen din du!

Lambi er mykt!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er jo ikke akkuratt som om noe skal limes på der, du skal jo ha ny goop, så om en 0.1mm hinne ligger igjen, har det neppe noe å si.

De 0,1mm er akkurat de du skal unngå med termisk pasta.

Mange ganger har pastaen tørknet delvis og vil fungere som en liten "hump" i prosessorlfaten. Poenget med den termiske pastaen er jo å tette slike "hull", ikke lage dumper. Da forsvinner det meste av effekten, og man kunne like godt brukt noe dårligere og billigere.

jeg sier ikke at du ikke har kalrt å fjerne kjølepastaen godt nok, men om det er litt kjølepasta igjen så motvirker det sin hensikt.

Lenke til kommentar
Eg er heilt enig andrull. Kunne ikkje si det bedre en det du sa der :thumbs:

I så tilfelle kan man ikke bruke noe annet enn rein sprit, da de fleste type rengjøringsmiddel inneholder andre stoffer, t.d. whitespirit = oljebasert.

Rødsprit må vel i så tilfelle være det eneste som er egnet, om en übertynn hinne virkelig har noe å si i praksis.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...