kristbo Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Er det noen begrensninger i antall filer på FAT32 eller NTFS ? Et av mine programmer kræsjet da det hadde skrevet 65534 filer til en katalog på en FAT32 partisjon. Hjelper det å bytte til NTFS i såfall ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Ja, FAT32 er begrenset. Jeg fikk ikke mer enn noe over 16300 filer på en folder. Med NTFS går det greitt. 65534 er jo rett før overflow på 16 bits. Har du bare korte filnavn (8.3)? Mulig jeg fikk grensa lavere enn deg pga at jeg har lange filnavn. Lenke til kommentar
kristbo Skrevet 4. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2003 Har lest enkelte steder at FAT16 har en begrensning på 65000 (2^16), men at FAT32 og NTFS nærmest har ubegrenset så lenge man bare bruker korte filnavn 8.3. På disken min er det brukt bare korte filnavn, så jeg syntes det var litt rart. Har konvertert til NTFS nå, og det blir spennende å se om den klarer å skrive de resterende 60000 filene uten problemer (har begynt bra) :o Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå