Dyver`n Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Som emnetittel tilsier så lurer jeg på hvilken forsterker dere vil anbefale til 2 stk Dynabel DY9815 15".. Skal ha en kvalitets forsterker til max pris på 6000,-.. Er veldig fårnyd med den macaudio forsterkeren jeg har på 1000w, men holder den til et element??.. får da kan jeg jo kjøpe et til av den.. Dette skal da bygges i en kasse av 22mm mdf plate.. Har nå en en 2x 12" kasse med en 1000w mono blokk i en liten Opel Astra 3dørs combikupe... Må jeg ha en aktiv kasse siden jeg har så litten plass? Er det også noen som har noen er faring med hvordan kassa burde bygges.. Tenkte å sette elemente opp på grunn av liten bagasjerom, men burde jeg bygge en kasse som elementene pekker litt mot verandre?(ca 30grader i en V-form) Ny dynamo og steriobatteri kan jeg ta litt senere... Lenke til kommentar
tobbelobb Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Som emnetittel tilsier så lurer jeg på hvilken forsterker dere vil anbefale til 2 stk Dynabel DY9815 15".. Skal ha en kvalitets forsterker til max pris på 6000,-.. Er veldig fårnyd med den macaudio forsterkeren jeg har på 1000w, men holder den til et element??.. får da kan jeg jo kjøpe et til av den.. Dette skal da bygges i en kasse av 22mm mdf plate.. Har nå en en 2x 12" kasse med en 1000w mono blokk i en liten Opel Astra 3dørs combikupe... Må jeg ha en aktiv kasse siden jeg har så litten plass? Er det også noen som har noen er faring med hvordan kassa burde bygges.. Tenkte å sette elemente opp på grunn av liten bagasjerom, men burde jeg bygge en kasse som elementene pekker litt mot verandre?(ca 30grader i en V-form) Ny dynamo og steriobatteri kan jeg ta litt senere... nederst på denne siden er det en link til kasseberegninger http://www.mamut.net/dynabel/subdet534.htm ang. forsterker tror jeg at dynabel sin bf7501 burde funke bra, har dog ikke prøvd dette. Lenke til kommentar
Defus Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 til 6000 kr ville jeg gått for en UsAmps md2d. Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 hvorfor ser du ikke bare på dynabel forsterkerne? er jo så godt som laget for dynabels elementer... dynaBel BF7501 - 1x750-2500 Watt RMS Bilforsterker er på tilbud og ser det ut til Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Ser ut som den er satt ned 1000kr, hadde vel holdt fint med en sånn forsterker regner jeg med.. Men skal vurde om jeg heler kansje kjøper med en 1000w MacAudio forsterker til vis den forsatt lager føres på TvBoden, og det blir da et relatift biligere alternativ. Og ikke likebra.. Edit: Ser at de 1000w Macaudio kun gir 400w i 2ohm.. Og den dynabelen gir 1400 i 2 ohm som blir 700rms i 2onm på ver sub.. Noen som vet om 6mm3 kabel holder til 700rms, blir kun en 6mm3 til + og en til -. Ser at når man kjører 2 ohm koplere man sammen 2 av polene på elementene til 1, og da blir det kun en ledning til + og -.. Eller burde jeg gå opp til 15mm3, synnes det virker litt overkiller jeg.. Hva synnes dere? Endret 19. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 6mm2 hoder i massevis. Det beste alternativet her er en BF7501 tror jeg. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Burde man egentelig sette inn en sånn "boks" på basskassa til å koble ledningene i? Elller skal jeg bare borre et hul til ledningene? Synnes det er idiotisk å sette inn en plastik-bit i en kassa av 22mm mdf, tror ikke det har noen posetiv innvirkning.. Gjør det noe om man monterer forsterkeren på basskassa, vil dette ødelege forsterkeren over tid? Eller vil det bli bedre å sette forsterkeren på bakksettene?, da vil vel den bli dritt varm? Har selv hatt forsterkeren på siden av kassa mi nå i over 1,5år.. Hadde også tenkt å bruke 1x 1,5f kondensattorer fra dynabel (har en fra før), har også kjøpt en kontensatorstyring fra dynabel... Så slipper jeg kansje å tappe bateriet tomt på 2 uker uten kjøring... Kan jo poste et "før" bilde nå, har tenkt å bygge kassa i dag selv om jeg ikke har elementene.. Alt av fakta jeg trenger står jo på dynaBel sine sider.. Endret 20. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 En dynabel bf7501 fungerer greit på 2stk 9815, selv så kjørte jeg med 2stk bf7501 på mine... kondensator trenger du ikke, kjøp nytt batteri, og oppgrader kablene i motor rommet først Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 Det blir en 7501 på 2 15", trekker ny 50mm3 og nye singnalkabler... Batteriet er et eldre stereo bateri (4år gammel), skal se om den holder... Men burde jeg ikke montere kondensatoren og kondensator styreren? Gjør det noe om man monterer forsterkeren på basskassa, vil dette ødelege forsterkeren over tid? Eller vil det bli bedre å sette forsterkeren på bakksettene?, da vil vel den bli dritt varm? Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg vil ikke anbefale å montere ampen rett på kassen. Er enig i at du ikke trenger kondensatoren. Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 20. april 2008 Forfatter Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Da var kassa ferdig bygd, skal treke den om i morgen.... Noen som vil anbefale et nytt bilbateri? Skal ikke ha 2 baterier men kansje bytte ut det jeg har i dag... Så det var 55AH og 500amper i kapasitet... Ser på det APOLLO batteriet til dynabel er på 75ah og har 1090amper i kapasitet, er det en god innvistering til 2999,-?? Endret 20. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Da var kassa ferdig bygd, skal treke den om i morgen.... Noen som vil anbefale et nytt bilbateri? Skal ikke ha 2 baterier men kansje bytte ut det jeg har i dag... Så det var 55AH og 500amper i kapasitet... Ser på det APOLLO batteriet til dynabel er på 75ah og har 1090amper i kapasitet, er det en god innvistering til 2999,-?? Ja, det er helt klart en god investering, mye bedre enn kondensator Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Da var elemtentene og forsterkeren på plassert i garasjen... Ledningene er trekt og skal kjøpe et batteri på eltek i morgen vis dem har det inne Mangler kun og treke kasse og montere høyttaler og batteri... Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 22. april 2008 Forfatter Del Skrevet 22. april 2008 Vi får se, blir vel noen bilder når det blir ferdig... Orker ikke noen arbeidlogg her nå Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 (endret) bump... Endret 26. april 2008 av OpelPower Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Da kan jeg vel poste noen bilder av det ferdige resultatet Si ifra vis noen selger en ny/pent brukt dynaBel BF7501 Skule hatt en til Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Kan jeg spørre hvorfor du har elementene oppover?? Lenke til kommentar
Dyver`n Skrevet 26. april 2008 Forfatter Del Skrevet 26. april 2008 Vis du ser på plassen så har jeg ikke så god plass... jeg har et batteri bak ryggen også... Elementene står ca 10 cm fra bakdøra vis jeg snur kassa bakover, og det blir ikke noe bra lyd det nei Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Oppover er bra. Lydbølgene blir reflektert i døra og kommer fram. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå