Gå til innhold

Hjelp, jeg får ingen lyd i Cubase SX3!

Muse

Anbefalte innlegg

Som tittelen sier. Her er litt info om utstyr og innstillinger jeg har brukt.

- Keyboard, Yamaha E403. Har installert alt av drivere som fulgte med. Har også på PC2 modus når jeg prøver å spille inn. Koblet inn til pc-en via USB.

- Lydkort Edirol UA-25. Fulgte dens manual nøye og installert alt av drivere. Kan ellers høre lyd med den, bare ikke akkurat på cubase. Koblet inn til pc-en via USB.

- Cubase SX3. Jeg skaper en midi track. Setter input på Yamaha Portatune-1(som er usb overføreren for keyboardet) og output på instrumentet jeg valgte i cubase (for eksempel Lm-7)

- På "Lyd" i "Egenskaper for lyd og lydenheter" har jeg satt "Lydavspilling" og "Lydinnspilling" til Edirol UA-25 (lydkortet altså) og "Avspilling av MIDI-musikk" til Yamaha Portatone-1.

Når jeg trykker på keyboardet etter disse instillingene, da kan jeg se på channel at den tar opp det jeg spiller, men den produserer bare ikke lyden! Også når jeg trykker på "Edit VST-Instrument" når jeg har valgt LM-7, kan jeg prøve de forskjellige trommelydene ved å trykke på de, men her kommer det heller ikke lyd. Programmet produserer ikke lyd i det hele tatt!

Setter kjempestor pris på alt av hjelp jeg kan få! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trengs ikke. Jeg fant nettopp ut problemet! :) I Device Setup, i VST Audiobay hadde jeg satt det til Asio eller noe, men jeg måtte sette det til Edirol UA-25 (lydkortet). Hadde lest en annen plass at det skulle faktisk være Asio eller noe, men sånn er det. Denne tråden kan stenges...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...