Gå til innhold

Bass på Ipod nano

Anbefalte innlegg

Hei!

Når man velger bass forsterker på equaliseren (håper det var riktig skrevet), blir det skurring på sanger med masse bass. Har noen en ide om hvordan ma ordner det? Og ikke kom med svar som "det er jo bare å velge velge noe annet på equaliseren" o.l, for jeg vil ha masse bass :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Equalizer gjer ofte meir skade enn nytte, og iPod er ikkje noko unntak, det beste er å halde den på null, eventuelt eksperimentere med forskjellige presets og sjå om du finn noko som kan brukast.

Klar over at det er svaret du ikkje vil ha, men det er sånn det er, ingenting å gjere med det.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Er ikke noe å gjøre med akkurat det... EQ på nano ødelegger lyden, og i alle fall med bassforsterkning... mulig dette har noe med svak forsterker å gjøre.

Etter at jeg fikk N82 har jeg ikke brukt nanoen pga av at til og med N82 tilbyr bedre lyd og bass enn det nanoen gjør.

Men skal jeg på lengre turer vil jeg så klart ta med nanoen da den har mye bedre batteritid og lagringskapasitet :)

Og til Midi: det du beskriver er et kjent problem, men er ikke verre enn at det er et hårstrå som ligger på elementet...

Endret av Duckhunter
Lenke til kommentar

Okei... Tusen takk for svar alle sammen! Det er nok ikke headsettet som er dårlig, jeg bruker Sony Ericssons in-ear headsett, og de leverer veldig god bass og lyd. Jeg har satt EQ på vanlig, for det virker visst bedre enn med bass forst.

Bruker for det meste Nokia XpressMusic 5610, da den har mye bedre lyd :p

Takk for svar ^^

Lenke til kommentar
Okei... Tusen takk for svar alle sammen! Det er nok ikke headsettet som er dårlig, jeg bruker Sony Ericssons in-ear headsett, og de leverer veldig god bass og lyd. Jeg har satt EQ på vanlig, for det virker visst bedre enn med bass forst.

Bruker for det meste Nokia XpressMusic 5610, da den har mye bedre lyd :p

Takk for svar ^^

Ok der har vi problemet. Aldri bruk medfølgende ørepropper, da er du dømt til å få dårlig lyd uansett. Så for all del, bytt hodetelefoner og du vil få mye bedre bass.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...