sv1_3ivind Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hei! Når man velger bass forsterker på equaliseren (håper det var riktig skrevet), blir det skurring på sanger med masse bass. Har noen en ide om hvordan ma ordner det? Og ikke kom med svar som "det er jo bare å velge velge noe annet på equaliseren" o.l, for jeg vil ha masse bass Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Mye bass fra en iPod blir bare søl, velg Latino i EQ. Lenke til kommentar
jop91 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Hvis du vil ha mye bass, har du kjøpt feil spiller! Lyden i ipod nano er som spilleren liten og tynn. Endret 20. april 2008 av jop91 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Equalizer gjer ofte meir skade enn nytte, og iPod er ikkje noko unntak, det beste er å halde den på null, eventuelt eksperimentere med forskjellige presets og sjå om du finn noko som kan brukast. Klar over at det er svaret du ikkje vil ha, men det er sånn det er, ingenting å gjere med det. Endret 20. april 2008 av Zeph Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Hvis du tilfeldigvis har en Nano 1G kan du jo alltids prøve Rockbox. Da får du betydelig bedre bassjustering med hardware EQ. Lenke til kommentar
Sperzel Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Du har vel ikke utelukket at det kan være headsettet som har feilen, og ikke spilleren. Mine Koss Porta Pro skurrer utrolig mye med sanger med mye bass i. Lenke til kommentar
Duckhunter Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 (endret) Er ikke noe å gjøre med akkurat det... EQ på nano ødelegger lyden, og i alle fall med bassforsterkning... mulig dette har noe med svak forsterker å gjøre. Etter at jeg fikk N82 har jeg ikke brukt nanoen pga av at til og med N82 tilbyr bedre lyd og bass enn det nanoen gjør. Men skal jeg på lengre turer vil jeg så klart ta med nanoen da den har mye bedre batteritid og lagringskapasitet Og til Midi: det du beskriver er et kjent problem, men er ikke verre enn at det er et hårstrå som ligger på elementet... Endret 22. april 2008 av Duckhunter Lenke til kommentar
sv1_3ivind Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Okei... Tusen takk for svar alle sammen! Det er nok ikke headsettet som er dårlig, jeg bruker Sony Ericssons in-ear headsett, og de leverer veldig god bass og lyd. Jeg har satt EQ på vanlig, for det virker visst bedre enn med bass forst. Bruker for det meste Nokia XpressMusic 5610, da den har mye bedre lyd Takk for svar ^^ Lenke til kommentar
Molotovcocktail Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Okei... Tusen takk for svar alle sammen! Det er nok ikke headsettet som er dårlig, jeg bruker Sony Ericssons in-ear headsett, og de leverer veldig god bass og lyd. Jeg har satt EQ på vanlig, for det virker visst bedre enn med bass forst. Bruker for det meste Nokia XpressMusic 5610, da den har mye bedre lyd Takk for svar ^^ Ok der har vi problemet. Aldri bruk medfølgende ørepropper, da er du dømt til å få dårlig lyd uansett. Så for all del, bytt hodetelefoner og du vil få mye bedre bass. Lenke til kommentar
sv1_3ivind Skrevet 5. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2008 Jada, det virker... Kjøpte ett nytt for ikke så lenge siden, og det funka bra ;D Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Skurring er forvrengning - du spiller ganske enkelt for høyt til bassinnstillingen din Lenke til kommentar
sv1_3ivind Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2008 Okei ! Jeg fant en EQ som passa... Nemlig Diskant reduksjon. lyden blir kanskje litt innestengt, men bassen fungerer veldig bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå