Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Svchost.exe bruker 60% av cpu...

Anbefalte innlegg

Yep supert! Da har du ikke virus allikavel ;) Hehe er greit å ikke stole for mye på google ;)

Da ser det ut til at det er Norman sin brannmur som genererer trafikken på Terminal-tjensten som ekstern pålogging.

Hmm det er litt merkelig at brannmuren går amok. Kommer du på noen grunner til at den skulle gjøre dette?

Hehe enda godt, hmm nei.. hva er løsningen, avinstallere? og prøve igjen ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm min teori er som følger:

Som vi alle vet vil Terminal tjensten prøve å lytte på TCP port 3389. Og som vi så på TCP/IP fanen i Process Explorer var ikke denne porten aktiv. Ut i fra stakken så virker det som om tjenesten prøver å opprette denne tikoblingen---men ikke får det til pga brannmuren blokkerer denne porten---Noe som får Terminal tjenesten til å prøve igjen og det er dette som tilslutt gjør at all prosessorkraften din trekkes i senk.

Lenke til kommentar
Hmm min teori er som følger:

Som vi alle vet vil Terminal tjensten prøve å lytte på TCP port 3389. Og som vi så på TCP/IP fanen i Process Explorer var ikke denne porten aktiv. Ut i fra stakken så virker det som om tjenesten prøver å opprette denne tikoblingen---men ikke får det til pga brannmuren blokkerer denne porten---Noe som får Terminal tjenesten til å prøve igjen og det er dette som tilslutt gjør at all prosessorkraften din trekkes i senk.

Hva mener du jeg burde gjøre da?

Lenke til kommentar

Nei vel du kan jo prøve feks å slå av brannmuren og sjekke om prosessoraktiviteten går ned da og se om den får åpnet noen nye porter.

Du kan videre undersøke brannmuren videre med Process Monitor eller noe slikt for å finne ut på HVA det egentlig er den driver på med.

Om det finnes noen logger i brannmuren du kan gå igjennom kan du jo sjekke disse også.

Det enkleste er jo enten å slå av Terminal Services (Om du ikke har bruk for ekstern tilkobling behøver jo du ikke denne)

Eller å prøve med en annen brannmur.

Det er fremdeles en haug av ting man kan teste...spørsmålet er da om du gidder ;)

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar
Nei vel du kan jo prøve feks å slå av brannmuren og sjekke om prosessoraktiviteten går ned da og se om den får åpnet noen nye porter.

Du kan videre undersøke brannmuren videre med Process Monitor eller noe slikt for å finne ut på HVA det egentlig er den driver på med.

Om det finnes noen logger i brannmuren du kan gå igjennom kan du jo sjekke disse også.

Det enkleste er jo enten å slå av Terminal Services (Om du ikke har bruk for ekstern tilkobling behøver jo du ikke denne)

Eller å prøve med en annen brannmur.

Det er fremdeles en haug av ting man kan teste...spørsmålet er da om du gidder ;)

hehe var det, vil problemet bli borte med nytt virus prog ? eller en avinst ?

Lenke til kommentar
Jeg aner ikke...da jeg ikke vet eksakt hva problemet er...derfor du eventuellt må feilsøke enda grundigere for å finne ut hva det er. Om du orker ;)

Heheh, oki, jeg får se litt i morra, nå er det slappings resten av kvelden... jeg gir nok lyd i fra meg hvis jeg lurer på noe =)

Takk for hjelpa :thumbup:

Lenke til kommentar

Yep om du føler for å feilsøke videre er det en del ting man bør finne ut.

1.Undersøk hva brannmuren driver på med i Process Monitor. (Npfsvc32.exe)

2.Undersøk mistenkelige porter i Tcpview.

3.Undersøk om Svchosten til Terminal Serices laster noen mistenkelige DLL filer.

4.Generell søking med Process Monitor for uvanlig fil-trafikk relatert til termsrv.dll

Endret av fenderebest
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...