Gå til innhold

Hideo Kojima er ikke fornøyd med ytelsesevnen til PS3!

SAS1984

Anbefalte innlegg

Skaperen av «Metal Gear Solid»-serien, Hideo Kojima, er langt fra fornøyd med sitt kommende storspill «Metal Gear Solid 4».

På mandag 21. april vil spillere over hele verden få mulighet til å prøve flerspillerdelen av «Metal Gear Solid 4», men ifølge hjernen bak det etterlengtede actionspillet vil de ikke nødvendigvis bli videre imponert over det de ser.

Les også:«Metal Gear»-beta åpen for alle

- Spillmessig er [Metal Gear Solid 4] rimelig nær min opprinnelige visjon [...] men det grafiske, som fartseffekter og kartstørrelse, ble ikke på noen måte gjennomført til slik jeg hadde planlagt, sier Kojima i et intervju med det britiske spillbladet Edge, gjengitt i spillbloggen Kotaku.

Kojima legger mye av skylden på yteevnen til spillkonsollen Playstation 3: «Jeg husker at jeg for tre år siden sa at vi ønsket å lage noe revolusjonerende, men i virkeligheten kunne vi ikke gjøre det på grunn av CPU'en». Han hevder at «Metal Gear Solid 4» presser konsollen til det ytterste, men at den manglende ytelsen fører til at spillet ikke lever opp til visjonen hans.

- Opprinnelig ønsket vi å ta [grafikken] ti steg videre, i virkeligheten tar vi bare ett, konstaterer Kojima. Han understreker allikevel at han ikke direkte kritiserer Playstation 3 for lav ytelse, men at han hadde overvurdet konsollen under planleggingen av spillet."

Utdrag fra www.vg.no

Link vedlagt:

http://www1.vg.no/spill/artikkel.php?artid=514447

Endret av SAS1984
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...