levlex Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Bussulykke i USA nok et eksempel på at veiskiltet alltid har rett. Les mer Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 – Trafikkskilt vises heller ikke på GPS-er, men du er allikevel nødt til å forholde deg til dem, kommenterer talsperson for Garmin, Ted Gartner, tørt. HAHAHAHAH! Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Finnes det virkelig folk som stoler blindt på GPS'en? Endret 19. april 2008 av khaffner Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 alt, alt for mange... Lenke til kommentar
TheScirocco Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 GPS er stort sett bare brukende i de tilfeller du er i en fremmed by og ikke finner frem. Jeg testet i fjor å kjøre fra Østlandet til Bergen. På tur vestover lot jeg GPSen vise vei. Jeg brukte da ca 10 timer, inkludert ferje.! På vei hjem kjørte jeg den veien jeg alltid kjører og var nede i under 7 timer. Min GPS er stort sett pakket ned i hanskerommet. Jeg tar den kun frem når jeg er usikker på veien og ikke har kart tilgjengelig!. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 – Vi har alltid tenkt at rutene er trygge med det. Hvorfor skulle de ellers ha en egen innstilling for busser, sier Abegg til Seattle PI. Hahaha! Nei og nei for et gedigent kjøtthue! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 lett å si i etterkant, men jeg kan godt forstå hvordan en slik misforståelse kan oppstå... Lenke til kommentar
Jo Are Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Man skal ALDRI stole 100% på elektronikk. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Feilen er vel ikkje det å stole på elektronikk, men å tvile på det du faktisk ser sjølv. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 eller sette det elektronikken sier fremfor det skiltingen sier... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Menneskets idioti viser seg nok en gang å være undervurdert. Skilting kan endres og da oppdateres naturlig nok ikke GPSen øyeblikkelig. Folk burde hatt obligatorisk GPS-kurs, akkurat som glattkjøringskurs, før de begynte å bruke GPS. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 om en skal dra kursinga langt nok så burde folk hatt kurs i å leve, eller vent, er det ikke hva oppveksten er til? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Tja, man kunne jo brukt en skoletime på det i løpet av barneskolen men det blir vel ikke særlig relevant før man kjøper seg en GPS og bruker den i praksis, noe som i dag sjelden skjer før voksen alder. Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Enda et eksempel på hvor farlig det er å stole blindt på en gps, og ikke skiltene som faktisk er satt opp for st folk skal lese dem. Gps'er kan ha et par småfeil,som kan føre til dramatiske ting. Lenke til kommentar
OscarMike1 Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) stedet stolte sjåføren på GPS-en som oppga ruten han kjørte som sikker for buss. Det skulle vise seg å bli fatalt. Min utheving. Heldigvis ble ingen skadet i ulykken og elevene skal ifølge Seattle PI ha kommet seg helskinnet hjem. ... Endret 20. april 2008 av eirik_a Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 (endret) Flaks ingen mistet hodet her .. Skjønner ikke at buss sjåføren ikke ser dette før han krasjer? Endret 21. april 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Skjønner ikke at buss sjåføren ikke ser dette før han krasjer? Han var vel opptatt med å se på GPSen.. Lenke til kommentar
maedox Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 stedet stolte sjåføren på GPS-en som oppga ruten han kjørte som sikker for buss. Det skulle vise seg å bli fatalt. Min utheving. Heldigvis ble ingen skadet i ulykken og elevene skal ifølge Seattle PI ha kommet seg helskinnet hjem. ... Jeg tenkte det samme... Det var et uheldig ordvalg. Jeg tenkte umiddelbart at her ble det en del drepte når jeg leste "fatalt". Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 15. juli 2008 Del Skrevet 15. juli 2008 Hjelp, GPS-en sendte meg 100 mil unna målet Jeg skjønner ikke at de gidder å stille opp for media som naive klovner. Jeg er sikker på at de har klart å dumme seg ut for millioner av lesere i hele Europa. Hadde det vært meg så ville jeg vært utrolig flau og dysset det ned så godt som mulig. Ikke bare det men de hadde satt kjøreruta fra det spanske fastlandet til en øy utenfor vest-Afrika og regnet med GPS-en skulle vite hvor det riktige fergeleiet var. Det er helt utrolig hvor hjernedøde folk kan være. Det blir slett ikke bedre av at hun ikke innser sin egen feil men skylder på GPS-en. Det er vel ikke lenge før vi når amerikanske tilstander og må ha advarsler som: "the coffe is hot" og "do not dry pets in the microwave oven". Det var mange nestenulykker, og jeg satt med hjertet i halsen, sier Karlsen til Dagbladet.no. Hun burde innse sin egen begrensning og levere sertifikatet til vegvesnet før det fører til alvorlige skader og dødsfall. Lenke til kommentar
angry_norwegian Skrevet 28. august 2008 Del Skrevet 28. august 2008 stedet stolte sjåføren på GPS-en som oppga ruten han kjørte som sikker for buss. Det skulle vise seg å bli fatalt. Min utheving. Heldigvis ble ingen skadet i ulykken og elevene skal ifølge Seattle PI ha kommet seg helskinnet hjem. ... Jeg tenkte det samme... Det var et uheldig ordvalg. Jeg tenkte umiddelbart at her ble det en del drepte når jeg leste "fatalt". Fatalt betyr vel bare "skjebnesvangert" ... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg