runela Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Hei! Skal til og skife olje og oljefilter på bilen min. Og når jeg ført har løftet den opp fra marka kan jeg jo lik så godt skifte dekk på bilen siden jeg skal senest ha skiftet dekk til 1. mai her i Nordland Tviler sterkt på at det blir og legge seg noe snø igjen. I værtfall ikke lengre en noen timer. Så nå lurer jeg på når jeg skal ta av vinterdekkene og sette på sommerdekkene om hva jeg skal se etter samtidig? Skal sjekke mansjetter, bremseklosser og bremseskivene. Men noe mer og anbefale og sjekke i samme slengen før sommersesongen starter? Endret 19. april 2008 av Zx45 Lenke til kommentar
magnusalex Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Kommer jo veldig ann på om du har noen kjente problemer med bilen? Drivknuter, foringer, bærebru, dempere, fjæringer... alt kan jo sjekkes, men opp til deg selv hvorvidt det er nødvendig. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Se om dekkene er jevnt slitt. Er de ikke det, kan det være au bruker feil lufttrykk, eller at forstillingen bør justeres. Lenke til kommentar
trra Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Alltids greit å sjekke om bremseslangene er hele, bøy og knekt litt på de, som det de begynner å sprekke. Endret 19. april 2008 av trra Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Før du tar av hjula kan du kjenne etter slakk. Når du har tatt av hjula kan du sjekke bremser, mansjetter, slanger, støtdempere(lekker?), fjærer(knekt), svinglagre(hakker fjæra når du svinger på hjulet?). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå