Gå til innhold

klirring i båndene


lizardking

Anbefalte innlegg

jeg kjøpte en epiphone SG-400 i februar (er nybegynner) og jeg la fort merke til at det klirret i båndene når jeg spilte. Snakket med en kompis om det og han se det kunne være siden jeg ikke presset hardt nok på strengene, men nå som jeg har begynt å få "gitarfingre" og kan spille ganske greit så klirrer det enda.

Prøvde en Morgan igår og jeg ble sjokkert over at det ikke klirret, så jeg lurer på om det er noen enkle justeringer jeg kan prøve med på min SG for å fjerne klirringen, irriterer meg som faen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å justere strengehøyden må du skru på stolen/bridgen. Den ser du hvor er her:

 

post-131415-1208604660_thumb.jpg

 

Ved å skru på truss-roden endrer man "vinkelen" på profilen til halsen, altså, du justerer bare truss-roden hvis halsen din er skeiv og vender enten for mye forover (mest vanlig) eller for mye bakover (mest sannsynlig ved overjustering av en hals som er "forover")

 

Jeg anbefaler at du aldri skrur på truss-roden hvis du ikke kan det. Ved å gjøre en liten feil kan du ødelegge gitaren permanent. Ta den med til en gitarsjappe med profesjonelle, de vi lett se hva som kan være galt og gjøre alle justeringer som trengs for deg.

Endret av ErlendPerlend
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...