lizardking Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 jeg kjøpte en epiphone SG-400 i februar (er nybegynner) og jeg la fort merke til at det klirret i båndene når jeg spilte. Snakket med en kompis om det og han se det kunne være siden jeg ikke presset hardt nok på strengene, men nå som jeg har begynt å få "gitarfingre" og kan spille ganske greit så klirrer det enda. Prøvde en Morgan igår og jeg ble sjokkert over at det ikke klirret, så jeg lurer på om det er noen enkle justeringer jeg kan prøve med på min SG for å fjerne klirringen, irriterer meg som faen Lenke til kommentar
victoryseieren Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Strengehøyden kanskje? Lenke til kommentar
Konnis Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Sannsynligvis strengehøyden. Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 må vel skru på truss-roden for å justere det, eller? Lenke til kommentar
AllanPallan Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) For å justere strengehøyden må du skru på stolen/bridgen. Den ser du hvor er her: Ved å skru på truss-roden endrer man "vinkelen" på profilen til halsen, altså, du justerer bare truss-roden hvis halsen din er skeiv og vender enten for mye forover (mest vanlig) eller for mye bakover (mest sannsynlig ved overjustering av en hals som er "forover") Jeg anbefaler at du aldri skrur på truss-roden hvis du ikke kan det. Ved å gjøre en liten feil kan du ødelegge gitaren permanent. Ta den med til en gitarsjappe med profesjonelle, de vi lett se hva som kan være galt og gjøre alle justeringer som trengs for deg. Endret 19. april 2008 av ErlendPerlend Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 k, takker for tips. Får stikke til gitarsjappa senere i uka da Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Er ikke sikkert du trenger å justere trussroden da, og strengehøyden som justeres fra brigden kan du lett gjøre selv. Lenke til kommentar
KompleX Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) editkaffe Endret 19. april 2008 av KompleX Lenke til kommentar
lizardking Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 funket fint med å justere strengehøyden Lenke til kommentar
Groet Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 trussroden justerer buen på halsen. hvis broa er i riktig høyde og halsen bøyer bakover vil gitaren klirre, og vice versa. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå