Gå til innhold

Hvilket er best; Audigy eller SoundStorm(Nforce)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kremt, om du bruker analog lydkrets ut i en Arcam forsterker vil jeg nok tro at DA converteren som er i et Audigy er bedre ja. Men det ser ut til at dere glemmer en vesentlig ting med lyd; det er ikke et spørsmål om hvilket produkt som er best, det er hvilken KOMBINASJON som lyder bra sammen f!" P!"#¤%

 

Arg, eks HiFi gal

 

Og ikke minst om en kobler pc`en til et godt stereoannlegg, så bruk ekstern DA converter..... (doh)

Lenke til kommentar

jeg tror bare Heraldo er missunelig jeg, :D fordi han ikke har Soundstorm og Nforce2! :lol::lol:

 

Jeg surround annlegg til 60`000 - 70`000 kr, og jeg hører forskjell på audigy og Nforce2, har heraldo testa begge korta opp mot hverandre på ett skikkelig anlegg? NEI! Men det har jeg, og jeg slengte ut Audigy kortet med engang! JEg har prøvd både digital og analoge utganger. Og jeg er audiofil, jeg hadde ikke sagt neitakk til audigy2, men jeg ser ikke noe kjempe poeng i å kjøpe noe som er marginalt bedre.

Lenke til kommentar
Audigy blir banka av Soundstorm, Soundstorm skal være på høyde med AUDIGY 2!!! OG det sier litt! Jeg har selv Asus A7N8X deluxe med soundstorm og "kasta" audigy kortet tvert!! (ga det til bror min sin Compaq Presario, k2-333mhz). soundstorm har sinnsykt bra lydkvalitet. Soundchippen ligger i Southbridgen, integrert. Derfor unngår man høye kostnader.

 

 

drøm videre (og søtt :D )

 

 

ja du for sove godt:)

Audigy 2 mener nå jeg blir banket av nForce2 SPP (Asus A7N8X)

har det selv og har aldri sett maken til kvalitet..

ikke se the ring i mørket med detta kortet nei :p

Lenke til kommentar

Og ikke minst om en kobler pc`en til et godt stereoannlegg, så bruk ekstern DA converter..... (doh)

 

har du tips hvor man kan kjøpe en ?(som ikke koster så mye, man har jo meget gode dac's i cdspillere til under 3000,-)

 

En hvilken som helst MD spiller (stasjonær) har bedre dac enn et "ikkeprofft" lydkort (Creative er ikke proff lyd...)

Lenke til kommentar

det var nyttig info, not.

kan du svare meg på spørsmålet i stedet?

 

Tomshardware:

"The Audigy soundcards retain the versatility that has given the brand its reputation, while coming very close to professional audio cards in audio performance. Audiophiles and videophiles will be satisfied with the performance and the software. Gamers have been well provided for, especially if the developers support Advanced HD in the future."

Lenke til kommentar
det var nyttig info, not.

kan du svare meg på spørsmålet i stedet?

 

Kjører MD spilleren min som DAC uten problemer....

Men du kan jo prøve en Fostex til 700-1000,- (husker ikke hvem som selger den).

 

Resten av systemet mitt:

 

Sony MDS-JB730 (sett den på record -> voilà en DA converter)

Densen Beat 200

Densen Beat 300XS

Audiophysic SparkIII

Flatline Red dawn og Optix signal/digital kabler

 

Dette er datasystemet mitt.... Jeg har jobbet med HiFi. Når det gjelder lydkvalitet så har jeg testet nForce2 chippen med digital lyd ut vs audigy, det er så og si ingen forskjell! Forskjellen ligger i karakter på lyden ikke i kvalitet. Ingen av de er spesielt gode i mine ører, og begge er langt fra referansen. Men jeg personlig holder en knapp på Audigy, men syns ikke det er verd mellomlegget om en har en ekstern DAC.

Lenke til kommentar
det var nyttig info, not.

kan du svare meg på spørsmålet i stedet?

 

Kjører MD spilleren min som DAC uten problemer....

Men du kan jo prøve en Fostex til 700-1000,- (husker ikke hvem som selger den).

 

Resten av systemet mitt:

 

Sony MDS-JB730 (sett den på record -> voilà en DA converter)

Densen Beat 200

Densen Beat 300XS

Audiophysic SparkIII

Flatline Red dawn og Optix signal/digital kabler

 

Dette er datasystemet mitt.... Jeg har jobbet med HiFi. Når det gjelder lydkvalitet så har jeg testet nForce2 chippen med digital lyd ut vs audigy, det er så og si ingen forskjell! Forskjellen ligger i karakter på lyden ikke i kvalitet. Ingen av de er spesielt gode i mine ører, og begge er langt fra referansen. Men jeg personlig holder en knapp på Audigy, men syns ikke det er verd mellomlegget om en har en ekstern DAC.

 

du høres ut som fyren som har greie på saker her:)

jeg skal få meg nytt headsett, finnes det headset med "surrond" lyd,

altså, seriøse headphones som kan nære seg 5,1 Inspiere fra creative etc:)

 

eller må jeg vente på at Dolby Vitrual Sound blir utnyttet i headphones?:)

Lenke til kommentar
det var nyttig info, not.

kan du svare meg på spørsmålet i stedet?

 

Kjører MD spilleren min som DAC uten problemer....

Men du kan jo prøve en Fostex til 700-1000,- (husker ikke hvem som selger den).

 

Resten av systemet mitt:

 

Sony MDS-JB730 (sett den på record -> voilà en DA converter)

Densen Beat 200

Densen Beat 300XS

Audiophysic SparkIII

Flatline Red dawn og Optix signal/digital kabler

 

Dette er datasystemet mitt.... Jeg har jobbet med HiFi. Når det gjelder lydkvalitet så har jeg testet nForce2 chippen med digital lyd ut vs audigy, det er så og si ingen forskjell! Forskjellen ligger i karakter på lyden ikke i kvalitet. Ingen av de er spesielt gode i mine ører, og begge er langt fra referansen. Men jeg personlig holder en knapp på Audigy, men syns ikke det er verd mellomlegget om en har en ekstern DAC.

Kjøp Zoltrix lydkortet til 198kr hos clas ohlson og bruk det som digitalkilde heller. Max 24/44.1/48khz men til gjengjeld er det *bit perfect*. Slår alt. Billig og bra. Så nå vet dere det, alle dere som stadig vekk skal mase om digital utgangen på audigy vs nforce etc.

Lenke til kommentar

ja du for sove godt:)

Audigy 2 mener nå jeg blir banket av nForce2 SPP (Asus A7N8X)

har det selv og har aldri sett maken til kvalitet..

ikke se the ring i mørket med detta kortet nei :p

 

the ring? dårlig amerikansk(?) film

 

en bra amerikans film faktisk, grøsser, går på kino nå

 

det virker som om du har noe imot usa siden du sier "dårlig amerikansk (?) film"

er helt enig med deg der, usa kan for meg brenne i helvete,

men og la det gå ut over film er jo dumt :)

Lenke til kommentar

ja du for sove godt:)

Audigy 2 mener nå jeg blir banket av nForce2 SPP (Asus A7N8X)

har det selv og har aldri sett maken til kvalitet..

ikke se the ring i mørket med detta kortet nei :p

 

the ring? dårlig amerikansk(?) film

 

en bra amerikans film faktisk, grøsser, går på kino nå

 

det virker som om du har noe imot usa siden du sier "dårlig amerikansk (?) film"

er helt enig med deg der, usa kan for meg brenne i helvete,

men og la det gå ut over film er jo dumt :)

Litt offtopic men The ring er altså en amerikansk versjon av den japanske Ringu.

Lenke til kommentar

Kjøp Zoltrix lydkortet til 198kr hos clas ohlson og bruk det som digitalkilde heller. Max 24/44.1/48khz men til gjengjeld er det *bit perfect*. Slår alt. Billig og bra. Så nå vet dere det, alle dere som stadig vekk skal mase om digital utgangen på audigy vs nforce etc.

 

Ja om signalet blir routet til modulen så er det ikke noe prob ;)

Lenke til kommentar

Kjøp Zoltrix lydkortet til 198kr hos clas ohlson og bruk det som digitalkilde heller. Max 24/44.1/48khz men til gjengjeld er det *bit perfect*. Slår alt. Billig og bra. Så nå vet dere det, alle dere som stadig vekk skal mase om digital utgangen på audigy vs nforce etc.

 

Ja om signalet blir routet til modulen så er det ikke noe prob ;)

Hva mener du med "modul" ?

Lenke til kommentar

Kjøp Zoltrix lydkortet til 198kr hos clas ohlson og bruk det som digitalkilde heller. Max 24/44.1/48khz men til gjengjeld er det *bit perfect*. Slår alt. Billig og bra. Så nå vet dere det, alle dere som stadig vekk skal mase om digital utgangen på audigy vs nforce etc.

 

Ja om signalet blir routet til modulen så er det ikke noe prob ;)

Hva mener du med "modul" ?

 

Sleit med å route signalet fra Tv kortet mitt til ett slikt "lydkort" (modul), mens ved å bruke nForce2 lydkortet fikk jeg digital lyd uten problemer-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...