Gå til innhold

Hvilket er best; Audigy eller SoundStorm(Nforce)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

; Tenkte jeg kunne ha sluppe alt stresset med å reinstalere drivere, styre i bios..på og av med ting.. for også ikke høre forskjell på noen av chippene & ikke ha en aning hvordan en benchmarker de..

+ Stabilitet, tja. Nei. Er det ingen som har litt peiling om dette?

Lenke til kommentar

Tenker audiogykortet er best, men om det er verdt å kjøpe det tror jeg ikke om du ikke har ekstreme høytalelere som klipch pro media. Gå for det som er så lenge det dekker ditt behov, angrer på å ha kjøpt audiogy når jeg har innebygd. Er ikke så ille siden jeg kjøpte audiogy siden da har jeg masse kontakter foran på maskinen :D

Lenke til kommentar

Jeg har ikke erfaring med noen av disse produktene. Audigy har jeg jo hørt om, da.

 

Men på et generelt grunnlag må jeg jo si at dersom et integrert lydkort er mer enn adekvat, ville hovedkortet vært mye dyrere. Nå er det jo nesten sånn at et hovedkort uten lydkort er dyrere enn et med alt.

 

Det kan ha vært noe galt med innstillingene på den aktuelle maskinen, men to av kameratene mine har like maskiner, den ene bruker et integrert lydkort. I Baldurs Gate II måtte han slå av lydkortet for at det ikke skulle hakke forferdelig. Han som brukte et vanlig lydkort hadde ingen problemer. Jeg tar det iallfall som et tegn på at integrert lydkort kan virke forstyrrende.

 

-tb

Lenke til kommentar

Tja, det må nødvendigvis bli et subjektivt svar... ved mp3-spilling opplever jeg SoundStorm lyden som et lite hakk mer tiltalende enn lyden fra Audigy, dette til tross for at bassen nok er noe veikere på SoundStorm. CPU bruk virker ganske lik på de to. I spill har SoundStorm fungert aldeles utmerket, har ikke møtt noen problemer ennå. Personlig synes jeg vel også det var en lettelse å bli fullstendig kvitt drivere&programvare + hardware fra Creative...

Lenke til kommentar

Audigy blir banka av Soundstorm, Soundstorm skal være på høyde med AUDIGY 2!!! OG det sier litt! Jeg har selv Asus A7N8X deluxe med soundstorm og "kasta" audigy kortet tvert!! (ga det til bror min sin Compaq Presario, k2-333mhz). soundstorm har sinnsykt bra lydkvalitet. Soundchippen ligger i Southbridgen, integrert. Derfor unngår man høye kostnader.

Lenke til kommentar
Audigy blir banka av Soundstorm, Soundstorm skal være på høyde med AUDIGY 2!!! OG det sier litt! Jeg har selv Asus A7N8X deluxe med soundstorm og "kasta" audigy kortet tvert!! (ga det til bror min sin Compaq Presario, k2-333mhz). soundstorm har sinnsykt bra lydkvalitet. Soundchippen ligger i Southbridgen, integrert. Derfor unngår man høye kostnader.

 

 

drøm videre (og søtt :D )

Lenke til kommentar
http://firingsquad.gamers.com/hardware/audigy2_versus_nforce2/default.asp  

 

:yes:  

 

et fett  :shrug:  

 

hadde ikke brukt penga noe ekstra lydkort jeg i hvertfall

 

spørs hva du skal med lydkort i maskinen i det hele tatt, skal man høre litt på mp3/ogg, game og noe video funker nforce greit.

skal du bruke maskinen til musikkproduksjon er vel nforce ikke å anbefalle, det samme vil jeg si gjelder dersom du bruker pc som hifi-anlegg.

 

se f.eks. på anbefallinger på hw.no :D

Lenke til kommentar

spørs hva du skal med lydkort i maskinen i det hele tatt, skal man høre litt på mp3/ogg, game og noe video funker nforce greit.

skal du bruke maskinen til musikkproduksjon er vel nforce ikke å anbefalle, det samme vil jeg si gjelder dersom du bruker pc som hifi-anlegg.

 

se f.eks. på anbefallinger på hw.no  :D

 

Skal man bruke maskinen til musikkproduksjon holder man seg også langt unna audigy kort!

 

Generelt sett vil jeg si at soundstorm lydchippen har omtrent tilsvarende lydkvalitet som audigy1, samt mer tiltalende instillinger. DD encodingen til soundstorm er den også alene om foreløpig.

Lenke til kommentar

kommer litt an på hva du har pc'en kobla til tror jeg. Bruker du analog lydutgang tror jeg audigy best fordi det har berdre DAC, bruker du digital lydutgang er kanskje soundstorm like bra. Hvis du har digital receiver er det digg med soundstorm fordi da får du dolby digital i spill og med bare 1 kabel!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...