Gå til innhold

spm med (sikkert) enkle svar.

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har noen spørsmål.

1) Jeg bruker dreamweaver, men hver gang jeg skriver, si i en tabell,

og vil ha et avsnitt, trykker enter, så blir det alltid så stor

avstand mellom avsittene? Istedet for at jeg kan skrive

bla bla bla (enter)

bla bla bla.

så blir det

bla bla bla (enter)

bla bla bla.

Hvordan kan man få det til å bli tettere?

tusen takk!

Endret av sveinj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

God dag! Gøy å se slike nybegynnere som spirer i web-utviling. Husker jeg var like frustrert som deg i førsten. Høhø! Men til topic:

1) Dette er fordi at når du trykker "Enter" i design-modus, danner DW automatisk en "paragraph". Om du ikke klarer å leve med standard avstand mellom paragrafene så må du nesten benytte deg av fantastiske CSS. Om du ikke vil ha innhold klistrert sammen da.

Altså, du kan skrive ting i paragrafer for ordens skyld og letter muligheter for å redigere med CSS og bruke "<br>" taggen for en break.

2) Det kan være så mangt. Feil referering til filen, har du laget en "site" i DW før du begynte? Mye letter å jobbe da. Da blir som regel all linking osv riktig. Prøv først med et ord i filnavnet. I stede for Hvem-1.jpg prøv med bare Hvem.jpg, gjerne liten h. Selvom dette ikke skal ha så mye å si.

3) Du sa det selv, JavaScript. Leste på forumet i går kveld å fant akkurat noe om dette. Det kunne du lett ha funnet selv, men siden jeg er i humør nå: Titt i denne tråden.

4) Det finnes mange måter på å sette opp et galleri. Om du vil ha trening å utvide dine kunneskaper innenfor web-utvikling anbefaler jeg deg, til å begynne med, sette opp et enkelt galleri fra skrætsj. Like greit. Om du ønsker, kan du gjerne bruke tabeller, litt CSS og JavaScript. Første gang jeg lagde et "galleri" til min portefølje så brukte jeg enkelt og greit tabeller. Like greit helt i førsten. Husk å ikke sikt til de store og de med lang erfaring. Du havner der selv en gang om du viser like mye entustiasme og interesse. PS: Google er absolutt din beste venn.

Håper dette var til hjelp. Mye mulig posten min ble litt rotete.

Mvh Jørgen Pedersen

Endret av Jørgen Pedersen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...