Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Symboler på oppvaskmaskin

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ikke vært så heldig å ha oppvaskmaskin i alle år, så når jeg nå skal bruke en gammel Siemens Lady Plus skjønner jeg ingenting av symbolene! Hva betyr et glass og en kopp med en strek/to streker under osv. Har prøvd å finne noe på nettet, brukermanualer etc, men det finnes forbausende lite om det. Jeg skjønner at symbolene kan avhenge av produsent og modell, men jeg har den formening at mye er likt.

Er det noen som har skikkelig peiling på oppvaskmaskinsymboler? =) Kjempefint om dere kunne hjelpe meg, kanskje med noen strektegninger, bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glass og kopp betyr vanligvis normalprogram, men som du antyder så kan det variere mellom produsenter. Hvilken modell er det snakk om, finner du typenr / E.nr i dørkanten? Begynner sansynligvis med SE. Hvis du har det så er det kanskje mulig å finne en bruksanvisning.

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

Jeg har da konsolidert meg med kyndige folk! :) Dråper på en skrå tallerken betyr "kun skylling", et glass og en kopp kan bety "dagligvask" (rød var tydeligvis kun glass, mens grønn var mer generelt), en kasserolle med to tallerkner under blir "grundigere vask" og en kasserolle med lokk og to tallerkner under blir det grundigste (inntørka matrester f.eks.).

Takk for svar på innlegget! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...