Gå til innhold

kald cpu for enkel htpc


stekre

Anbefalte innlegg

Har tenkt å bygge en enkel htpc nå som datadeler er så billige. Den skal ikke kjøre oppskalering av bilde eller lignende så den trenger ikke være så rask, og jeg vil prøve å holde prisen på et absolutt minimum.

 

Har kikket på 2 prosessorer:

Celeron 420

Sempron 3400+

 

Noen som har noen meninger om disse cpu'ene? Etter det jeg har lest så ligger de på ca samme temp selv om intel cpu'en trekker mindre strøm, og ytelsen er ca den samme. Det bør vel ikke være noe problem å kjøre filmer, musikk osv med noen av cpu'ene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

til htpc hadde jeg helt klart gådd for en intel 775 cpu og undervolta den.

 

e8200 er nok iskald når du finner rett volt, men kanskje litt overkill. en e2160 eller en e2140 er vel fine valg som funker på meget lav volt.så lavt at det ikke har noe og si om det er 2 kjærner

 

står 0,92V hvis man googler litt, det er kaldt

Endret av leifeinar
Lenke til kommentar

Jepp, de rimeligste C2D er bra kjølige men kan i tillegg overklokkes en hel del uten å øke spenningen slik at 1080p avspilling er innen rekkevidde.

 

Det er masse avspillere og filtre som støtter mer enn en kjerne, men selv med en avspiller som bruker kun en er det fordel med dualcore. Mindre sjans for midlertidig hakking om PC`en skulle finne på noe annet mens du ser film som f.eks. oppdatere antivirus o.l.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...