Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Splitter ny pc - Problemer ved boot

Anbefalte innlegg

Kjøpt meg en ny pc i dag, koblet den opp og trykker på startknappen også piper det høyt og ofte kontinuelig, det stopper altså ikke.

På Debuggeren står det 0-3

I manualen står det ingen liste over hvilke debugg error som er hva :S

Spec's på PC-en:

Hk: Foxconn x38a

CPU: Intel Duo E8400

GPU: Asus EN9800GTX

Ram 4gb OCZ Reaper (2x 2gb)

Prøvd å ta ut alt unødvendig, og det samme skjer. Resetter Cmos, ingenting skjer,

Noe med hovedkortet?

link til HK: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=91671#

Noen kloke ideer?

Mvh,

Ziaka (Fortvilt pc-bygger)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sånt kan vel typisk være RAM-feil eller skjermkortfeil? Slike ting..prøv å ta ram og skjermkort ut, sett det inn igjen.

Samme med CPU'en din.

Kan vel også komme av at du ikke har satt i strøm til skjermkort?

Endret av Andeplane
Lenke til kommentar

jeg tror ikke dere fatter problemet.

PC-en starter ikke, ale vifter begynner å gå og slikt, og et sekund etter jeg trykker start knapen begynner PC-en å pipe veldig fort.

Kommer meg ikke inn i bios.

Samme skjer når jeg fjerner skjermkortet, og når jeg fjerner ram.

:(

Lenke til kommentar

Jeg vet at Foxconn X38A har hatt ganske mange problemer - det er derfor det ikke akkurat er populært heller for å si det mildt, men - er biosen oppdatert så den støtter E8400? Kjøpte du den ferdig bygget?

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Det står på pakningen at den støtter 45nm.

Jeg har bygget PC-en selv ja, gjort det 4-5 ganger før også, men aldri vært noen store problemer.

Pellick: jeg tar ut cpu'en og starter maskinen starter den uten piping, men ingenting skjer. Kan det da være problemet ? trodde cpu'en skulle være i uansett.

Men i følge en debugger sider skal 0-3 bety:

03

Disable NMI, Parity, video for EGA, and DMA controllers. Initialize BIOS, POST, Runtime data area. Also initialize BIOS modules on POST entry and GPNV area. Initialized CMOS as mentioned in the Kernel Variable "wCMOSFlags."

Det ble ikke jeg noe klokere på selvfølgelig. Men som sagt uten CPU står det ingenting på debuggeren.

hm =\

Endret av Ziaka
Lenke til kommentar

Passer gjør det jo, men det er ikke populært på de forumene jeg er på (xtremesystems, tomshw, anandtech), det overklokker svært dårlig sammenlignet med andre X38/x48 kort og har en god del biosproblemer som ikke blir fikset, virker som om Foxconn har gitt opp kortet.

jeg har ingen direkte erfaring med det, men med tanke på hvor dårlig det selger, så er det nok noe i det folk sier.

Men virke bør det jo.....

Lenke til kommentar

Skulle egentlig ha Asus Maximus Formula, men ettersom ikke de var kommet inn da jeg skulle hente det (selv om de sa det skulle være der) anbefalte han jeg snakket med på netshop Foxconn istedenfor.

Nå angrer jeg bra mye, skulle heller ha ventet til de fikk in Asus Max Form inn igjen.

Dette var rett og slett idiotisk, når det står at det støtter Wolfdale, så skal man liksom finne seg en bios oppdatering ? hvordan skal man gjøre det når man ikke engang får startet opp PC-en

ugg

Lenke til kommentar

Ja, det har jeg.

Når jeg starter maskinen med kun strøm på HK skjer det ingenting. Det zummer og lyser på hovedkortet.

Setter jeg i ram/gpu/hdd osv skjer det ingenting, det samme som kun strøm på HK, bortsett fra at viften på GPU'et går som et helvette.

Setter jeg inn CPU'en Står det først 98 på LCD debuggeren (0.5 sekund) så switcher den over til 03, og da piper det i en takt på 3 ganger i sekundet, og pipingen stopper ikke.

Samme skjer når hovedkortet er helt tomt og jeg kun setter in CPU.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...