Ziaka Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Kjøpt meg en ny pc i dag, koblet den opp og trykker på startknappen også piper det høyt og ofte kontinuelig, det stopper altså ikke. På Debuggeren står det 0-3 I manualen står det ingen liste over hvilke debugg error som er hva :S Spec's på PC-en: Hk: Foxconn x38a CPU: Intel Duo E8400 GPU: Asus EN9800GTX Ram 4gb OCZ Reaper (2x 2gb) Prøvd å ta ut alt unødvendig, og det samme skjer. Resetter Cmos, ingenting skjer, Noe med hovedkortet? link til HK: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=91671# Noen kloke ideer? Mvh, Ziaka (Fortvilt pc-bygger) Lenke til kommentar
Andeplane Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Sånt kan vel typisk være RAM-feil eller skjermkortfeil? Slike ting..prøv å ta ram og skjermkort ut, sett det inn igjen. Samme med CPU'en din. Kan vel også komme av at du ikke har satt i strøm til skjermkort? Endret 19. april 2008 av Andeplane Lenke til kommentar
Tinmar Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Til meg pep det i hvert fall fordi jeg ikke hadde koblet på strøm på skjermkortet. Husk at det skal kobles en strømledning direkte i skjermkortet og ikke bare ved siden av. Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 jeg tror ikke dere fatter problemet. PC-en starter ikke, ale vifter begynner å gå og slikt, og et sekund etter jeg trykker start knapen begynner PC-en å pipe veldig fort. Kommer meg ikke inn i bios. Samme skjer når jeg fjerner skjermkortet, og når jeg fjerner ram. Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Det står ikke om du har prøvd å starte maskinen med KUN strømledningen koblet til, så da spør jeg om du har prøvd det Med mindre " alt unødvendig" betyr alt unntatt strøm. Endret 19. april 2008 av Pellick Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Jeg vet at Foxconn X38A har hatt ganske mange problemer - det er derfor det ikke akkurat er populært heller for å si det mildt, men - er biosen oppdatert så den støtter E8400? Kjøpte du den ferdig bygget? Endret 19. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Det står på pakningen at den støtter 45nm. Jeg har bygget PC-en selv ja, gjort det 4-5 ganger før også, men aldri vært noen store problemer. Pellick: jeg tar ut cpu'en og starter maskinen starter den uten piping, men ingenting skjer. Kan det da være problemet ? trodde cpu'en skulle være i uansett. Men i følge en debugger sider skal 0-3 bety: 03Disable NMI, Parity, video for EGA, and DMA controllers. Initialize BIOS, POST, Runtime data area. Also initialize BIOS modules on POST entry and GPNV area. Initialized CMOS as mentioned in the Kernel Variable "wCMOSFlags." Det ble ikke jeg noe klokere på selvfølgelig. Men som sagt uten CPU står det ingenting på debuggeren. hm =\ Endret 19. april 2008 av Ziaka Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Selv om det står at det støtter 45nm så er det ofte Yorkfield (quad) det betyr, QX9650 kom jo i fjor høst - E8xxx Wolfdale må som regel ha en oppdatering på såpass "gamle" kort, jeg ville sjekket i alle fall. Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Hvordan kan jeg sjekke opp det ? Her er produklink: http://www.foxconnchannel.com/product/Moth...D=en-us0000355# Supports Intel® next generation 45nm Multi-Core processors Står nå da det.. Dette var kjedelig, ny pc og den vil ikke starte en gang :=\ Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Har undersøkt litt, det støtter 45nm Wolfdale - men som sagt: selv om det står 45nm ready på en hovedkortboks, så betyr ikke det automatisk at det er E8xxx støtte. Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Tror du det er hovedkortet som ikke fungerer som det skal ? Han jeg snakket med på netshop anbefalte meg det kortet, og sa det skulle passe med resten av PC-en Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Synes det minner sterkt om et defekt hovedkort ja, dog skal jeg ikke si at det er problemet 100%. snakker av egen erfaring Endret 19. april 2008 av =Iko= Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Passer gjør det jo, men det er ikke populært på de forumene jeg er på (xtremesystems, tomshw, anandtech), det overklokker svært dårlig sammenlignet med andre X38/x48 kort og har en god del biosproblemer som ikke blir fikset, virker som om Foxconn har gitt opp kortet. jeg har ingen direkte erfaring med det, men med tanke på hvor dårlig det selger, så er det nok noe i det folk sier. Men virke bør det jo..... Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Skulle egentlig ha Asus Maximus Formula, men ettersom ikke de var kommet inn da jeg skulle hente det (selv om de sa det skulle være der) anbefalte han jeg snakket med på netshop Foxconn istedenfor. Nå angrer jeg bra mye, skulle heller ha ventet til de fikk in Asus Max Form inn igjen. Dette var rett og slett idiotisk, når det står at det støtter Wolfdale, så skal man liksom finne seg en bios oppdatering ? hvordan skal man gjøre det når man ikke engang får startet opp PC-en ugg Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Det støtter Wolfdale - det er nok ikke problemet, det er ikke sikkert det er hovedkortet engang. Har de ikke Gigabyte X48 kort på Netshop a? De er ikke halvgale, faktisk heller det en de oppskrytte Asus Maximus superduperus osv. Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Noe forslag til hva jeg skal gjøre ? Skal jeg sende tilbake hovedkortet til Netshop ? Noe annet jeg bør prøve før jeg eventuelt returnerer ? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hva slags strømforsyning har du? Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Crucial HX620 Altså 620watt Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Ok, den skulle ikke være noe problem. Har du prøvd å starte med bare ei rambrikke i? Lenke til kommentar
Ziaka Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Ja, det har jeg. Når jeg starter maskinen med kun strøm på HK skjer det ingenting. Det zummer og lyser på hovedkortet. Setter jeg i ram/gpu/hdd osv skjer det ingenting, det samme som kun strøm på HK, bortsett fra at viften på GPU'et går som et helvette. Setter jeg inn CPU'en Står det først 98 på LCD debuggeren (0.5 sekund) så switcher den over til 03, og da piper det i en takt på 3 ganger i sekundet, og pipingen stopper ikke. Samme skjer når hovedkortet er helt tomt og jeg kun setter in CPU. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå