117 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Trophies er en bedre ide.. Istedenfor å bare få noen nr på "papir" kan man her bruke tingene man vinner i den virtuelle verdenen HOME. Dette kan være i form av en T-shirt eller en pokal i ditt virtuelle rom. Hvor achievements kommer til kort, innoverer sony igjen og gir oss noe som faktisk har en nytteverdi. Uansett er det flott med noen målsetninger, hvor de mest ivrige spillerene for noe igjen for strevet. Enten det er ett par usle poeng på ett fiktivt kort eller i form av gjenstander som kan brukes i den virtuelle verden. Trophies har allerede feilet. For at ett slikt system skal fungere skulle det vært der fra dag en! Og ganske åpenbart at du har null ide om hva Gamerpoints & Achievements er når du nevner "nr på papir". Og Sony innoverer med en Trophy pokal på rommet sitt i HOME? :D :D Spar meg. Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 @Bear^ Jah, det var jo veldig smart! Er du ikke enig at det i det minste er litt kult med en spesiell skjorte når du har klart noe som er veldig vanskelig å få til.. Er jo litt mer tydeligere hva man da har gjort en å drive å søle gjennom forskjellige achievements på flere sider med gamercards. @Zeph: Enig. Meget god ide. Og for å se denne supre spesielle T-skjorten må du ut av spillet og inn i det virtuelle hjemme ditt for å se en rosa T-skjorte som kosta deg, vel, den andre skjorta. Eller hva med dette: Du spiller med en og lurer på hvor mange poeng han har, pause spillet, ta frem personens kort, se på gamescoren og hvor mange spill han har, av med pausen og fortsett. Litt enklere vil jeg si. Zeph: Ja det er en god ide, ikke bare for MS men Nintendo og. Problemet er vel mer at de ikke er interesert i å tape om så 50 øre hvis det ikke er mye å hente i det. Lenke til kommentar
albions Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Har både PS3, WII og Xbox 360 og kan ikkje akkurat sei at achievements og gamerpoints gjer at eg synest xbox 360 er bedre en noen av de andre konsollene. Men det er sikker gøy for noen Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg syns Achievements og GamePoints er en fin ting, men jeg gidder ikke spille et spill på nytt for å få de siste poenga. Dette gjenspeiler seg kanskje i min Gamescore (ca. 3000/8000). Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg synes Achivements og GamerScore er en bra idé, men dessverre feilet de for min del. En ting er at samtlige spill jeg har prøvd som støtter multiplayer selvsagt har multiplayer achivements, men hva med oss som enten ikke gidder spille online eller har bra nok linje til det? Halve listen er uoppnåelig før man har satt i platen første gang. GamerScore er ikke noe bedre. Det burde vise hvor flink man er, men i stedet viser det bare hvem som bruker mest penger på spill og/eller er flinkest til å jukse. Det er ille nok at mange kjøper og spiller spill de ikke liker kun fordi det er lett å få poeng der, men når det i tillegg er lett å jukse blir det helt feil. Som eksempel er det mange achivements som i virkeligheten tar mange timer hver å få tak i, men sjekker man folk som har dem er det påfallende mange som har fått alle i løpet av noen få minutter. Noe skurrer liksom der. Selv om jeg liker en achivements-liste ville jeg ha foretrukket en blanding av vanlig liste og et rom med pokaler og slikt. I Bully for eksempel får man stadig nye ting til rommet sitt. Etter Halloweek fant jeg et gresskarhode stående på skapet, for eksempel. Det er et rent trophy og har ingen innvirkning på selve spillet, og jeg kan ikke engang se nærmere på det eller noe sånt. Men det er jo kult å ha det stående der. Hva om vi hadde et slikt rom i tillegg til achivements-listen? Når vi spiller kan vi enkelt sjekke listen til hverandre, men utenom spill kan vi spasere rundt i en virtuel by og sjekke hva folk har samlet opp. Offline er byen selvsagt ikke tilgjengelig, men da kunne man selvsagt spasere rundt i sitt eget hus. Da hadde i alle fall jeg giddet fullføre flere spill. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 20. april 2008 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg synes Achivements og GamerScore er en bra idé, men dessverre feilet de for min del. En ting er at samtlige spill jeg har prøvd som støtter multiplayer selvsagt har multiplayer achivements, men hva med oss som enten ikke gidder spille online eller har bra nok linje til det? Halve listen er uoppnåelig før man har satt i platen første gang. Der er Call of Duty 4 helt GENIALT. Jeg fikk 1000 av 1000 poeng før jeg i hele tatt gikk online. Likevel spiller man online om og om igjen for å få nye perks, bedre våpen, lyddemper, kikkertsikter osv. Her synes jeg Call of Duty 4 er supergenialt. Er enig med deg at mye av onlineachivementsene er blåst. Slike som 10.000 kills. 1000 headshots og annet blir "uoppnåelige" for meg, siden jeg ikke gidder å legge så mye tid i hvert spill. Jeg synes hel vanlig ordinær "runne historien" i et spill skulle gitt oss minst 500 poeng. Altså minst halvdelenav gamerscore. Her er noen eksempler fra min gamerscore hvor jeg har spilt spille "færdig" for min del, men har latterlig lite gamerscore: Rainbow Six Vegas 2 Runnet historien, fikk 225 av 1000. Spillet synes jeg er drit online. Rainbow Six Vegas 1. Samme som over. 225 av 1000. Enda mere drit online. Gears of War Latterlige 110 poeng for å ha spilt gjennom. Ikke tenkt å spille det noe særlig online. Og jeg har mange like eksempler. Men kaka tar vel Tiger Woods 06 Jeg har lagt MANGE timer i det spillet. ALLE stats på full. Ikke spilt særlig online, og for strevet mitt? 50 gamerpoints. Da er det rart å spille gjennom Lost på noen timer og få 1000 gs. Eller spandere 6-7 timer i King Kong og det regner gamerpoints fra himmelen. Jeg synes det er alt for dårlig balanse i noen spill. Konklusjonen min blir at Call of Duty 4 er det spillet jeg til dags dato synes har hatt et rettferdig og ok system for sin gamerscore. Lenke til kommentar
lonnj89 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg synes Achivements og GamerScore er en bra idé, men dessverre feilet de for min del. En ting er at samtlige spill jeg har prøvd som støtter multiplayer selvsagt har multiplayer achivements, men hva med oss som enten ikke gidder spille online eller har bra nok linje til det? Halve listen er uoppnåelig før man har satt i platen første gang. Her er noen eksempler fra min gamerscore hvor jeg har spilt spille "færdig" for min del, men har latterlig lite gamerscore: Gears of War Latterlige 110 poeng for å ha spilt gjennom. Ikke tenkt å spille det noe særlig online. Har du bare 110 i gears så må du ta å runde det på Insane og finne alle cog tagsa samtidig...popper lett inne en bråtå med G da vettu Lenke til kommentar
aMo Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Og Akkurat DET er greia.. Før så dreit jeg i å spille på de vanskeligste vansklighetsgradene.. Hvorfor skulle man det liksom? Men nå har de liksom lagt ned utfordringen til deg.. Men en slags belønning for det.. Da MÅ man liksom.. Om man likte spillet da.. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Personlig synes jeg de må forandre to ting i neste xbox. For det første må vi ha separate online og offline achivements. Det gjør at om man ikke har mulighet eller interesse av å spille online kan man likevel få alle achivementsene i listen for offline, og selvsagt motsatt for online. Det høres kanskje teit ut først, men det gjør at man har en hel liste med achivements man faktisk kan få, i stedet for en en liste der halve achivementene er uoppnåelige. For det andre må å fullføre spillet kun være étt achivement som ikke engang gir noe særlig poeng. Jeg ser ikke helt poenget i å få halvparten av achivementene bare for å gå gjennom historien en gang og få en rekke andre bare ved å gå gjennom spillet på nytt på en høyere vanskelighetsgrad. Jeg synes Achivements må være mer varierte, som for eksempel å holde et lik i luften i Crackdown, åpne visse folk i Marvel: Ultimate Alliance (har ennå ikke klart å få Silver Surfer, for eksempel) og å spille flere hundre noter på rad uten feil i Guitar Hero. Alle kan gå gjennom historien om de prøver lenge nok, men achivementsene blir noe man faktisk må jobbe for å få. Det burde jo liksom være litt av poenget i første omgang. Lenke til kommentar
E-wok Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Er enig med deg at mye av onlineachivementsene er blåst.Slike som 10.000 kills. 1000 headshots og annet blir "uoppnåelige" for meg, siden jeg ikke gidder å legge så mye tid i hvert spill. Da er vi helt uenige i hva som er gode achievements og hva som er dårlige. Gears er kanskje DET spillet med best achievements spør du meg. Du får noen ved å gå igjennom spillet alene, en del for co-op spill, klare diverse bosser på litt vanskeligere grader og en hel masse online-achievements. Perfekt! MP-achievementsene er også kanllfete, og tar heller ikke altfor lang tid. Hele poenget forsvinner jo litt hvis man skal få hele 500 kasta i trynet for å fullføre spillet på standard måte. Da hadde jo hvem som helst hatt mye i hvert spill. De som utforsker flere/alle sidene av spillet skal jo belønnes. De som spiller mye online i f.eks Gears belønnes med Seriously-achievementen - altså 10k kills. De som f.eks ikke har god nok linje til å få tak i onlineachievementsene, jævlig synd for dem. Lenke til kommentar
Jikla Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Ser for meg at Home blir på samme linje som 360. Bare at man kan sjå achievemntsa på personen din. Hadde jo vert rått om man fikk dante kle for en achievemnt i dmc 4. Og ein precursor orb, for å finne ein i Uncharted Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Et stort "problem" med dagens ungdom er at dere snakker flytende engelsk uten å forstå et ord av hva dere faktisk sier. De aller fleste vet hva achivements er, men hvor mange av dere tenker over hva ordet faktisk betyr? Achivements skal ikke være lett å få tak i dem. Det ligger i ordet. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Et stort "problem" med dagens ungdom er at dere snakker flytende engelsk uten å forstå et ord av hva dere faktisk sier. De aller fleste vet hva achivements er, men hvor mange av dere tenker over hva ordet faktisk betyr? Achivements skal ikke være lett å få tak i dem. Det ligger i ordet. Likevel burde det å bli ferdig med historien, og dermed spille gjennom spillet gi mye mer gamescore. Hvis ikke, som jeg sa tidligere, får jeg følelsen av å ikke være ferdig med spillet selv om jeg er har spilt gjennom det. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Samme mener jeg. Klart noen achievements skal være vanskelige. Men når jeg har sett hver eneste vegg i Gears of War. Gått hver eneste meter vei, "runna" historien og sett rulleteksten, så synes jeg 100 GS er lite representativt. Klart jeg støtter vanskelige achievements, men når det blir ting som 10.000 kills, 1000 games played osv... så synes jeg det kun er snakk om slavearbeid. Lenke til kommentar
albions Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Et stort "problem" med dagens ungdom er at dere snakker flytende engelsk uten å forstå et ord av hva dere faktisk sier. De aller fleste vet hva achivements er, men hvor mange av dere tenker over hva ordet faktisk betyr? Achivements skal ikke være lett å få tak i dem. Det ligger i ordet. Likevel burde det å bli ferdig med historien, og dermed spille gjennom spillet gi mye mer gamescore. Hvis ikke, som jeg sa tidligere, får jeg følelsen av å ikke være ferdig med spillet selv om jeg er har spilt gjennom det. Da ser det ut som du har eit lite problem kompis. Achievements points skal ikkje bare dale i fanget på deg Lenke til kommentar
Lygre Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg syns jeg leste et sted at man fikk 5 gamerscore-poeng ved å trykke på Start-knappen før man starter selve spillet i The Simpsons. Genial achievement. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Et stort "problem" med dagens ungdom er at dere snakker flytende engelsk uten å forstå et ord av hva dere faktisk sier. De aller fleste vet hva achivements er, men hvor mange av dere tenker over hva ordet faktisk betyr? Achivements skal ikke være lett å få tak i dem. Det ligger i ordet. Likevel burde det å bli ferdig med historien, og dermed spille gjennom spillet gi mye mer gamescore. Hvis ikke, som jeg sa tidligere, får jeg følelsen av å ikke være ferdig med spillet selv om jeg er har spilt gjennom det. Takk, der beviste du at jeg har rett. Du spiller gjennom, får et Achivement og noen få poeng og ferdig med det. Vil du ha resten må du slite for dem. Det ligger i navnet. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Jeg vil ikke slite. Jeg vil spille gjennom et spill og da føle at jeg er ferdig. Jeg har ingen interesse av å betale for å spille online eller å lete gjennom hele spillet for å plukke opp ting. Lenke til kommentar
aMo Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Jeg vil ikke slite. Jeg vil spille gjennom et spill og da føle at jeg er ferdig. Jeg har ingen interesse av å betale for å spille online eller å lete gjennom hele spillet for å plukke opp ting. Så i tilfelle så driter du vel i hele greia? Hvorfor vil du ha en slik funksjon da? Det er jo det som er greia, det får deg til å spille spillet flere ganger, og på flere forskjellige måter, ikke BARE for å se historien, men for å finne easter-eggs eller å oppnå noe, som f.eks antall kills osv. Utviklerne av spillet legger ned en utfordring til deg, og du velger selv om du vil ta den eller ikke. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg sier ikke at jeg vil ha en slik funskjon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå