Gå til innhold

Trenger hjelp etter å ha satt inn mere ram

Anbefalte innlegg

Hei sann..

Jeg hadde 2048ram på min maskin, i A channal hadde jeg to stykk Kingston DDR2 HyperX på 512MB ram hver

I channal B hadde jeg to stykk TwinMos PC2 5300 på 512MB ram hver..

Jeg kjøpte:

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

Og plasserte disse to nye Crucial brikkene i Channal A altså to brikker på 1024ram hver

Og Flyttet Kingston DDR2 HyperX brikkene over i Channal B,

Fjernet da altså TwinMos brikkene.

alstå så har jeg 3070MB ram, vises i Egenskaper på datamaskinen..

Men når jeg kjører windows-opplevelsesindeks får jeg bare 5,0 på rammen som jeg har i nå..

Før så fikk jeg 5,2 på rammen... og da hadde jeg jo bare 2048ram..

Hva er galt? Får mindre point i andre systembeinmarks programmer også, på rammen..

Håper noen kan hjelpe meg..

Endret av lasse958
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har ikke gjort noen verken instillinger... så det du anbefaller er å kjøpe 2like brikker som jeg kjøpte, altså kjøpe:

Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P

fordi jeg har 2av disse fra før?

Da vil jeg merke forskjell, og det vil fungere raskere?

Lenke til kommentar

Det er alltid det beste å ha like brikker, enten man har 2 eller 4.

Men korfor bryr du deg med meningsløse tester? Kordan opplever du PCen med 3GB minne i forhold til 2? Har den blitt bedre eller dårligere? Det er det som betyr noe, kva slags tall Vista forteller deg eller andre minnetesteprogram for den del er fullstendig irrelevant.

Lenke til kommentar

Jeg synes også maskinen virker tråkkere...

Nå har jeg altså:

i Channal A altså Crucial DDR2 BallistiX PC6400, to brikker på 1024ram hver

Kingston DDR2 HyperX brikkene på 512ram over i Channal B

(Kingston kjører på PC5400 eller noe rundt der)

Så anbefaller folk å kjøpe to like de Crucial DDR2 BallistiX PC6400 brikkene jeg har. Eller to like brikker av Kingston??

Best å kjøpe de Crucial DDR2 BallistiX PC6400 brikkene vel? Siden de kjører på PC6400, altså høyere enn Kingston?

Da får jeg altså 4stk Crucial DDR2 BallistiX PC6400 1GB ram. Da bør det vel funke greit?

Lenke til kommentar

Som sagt har jeg nå Crucial DDR2 BallistiX PC6400, to brikker på 1024ram hver.

Og skal kjøpe to brikker til og lurte da på om jeg skulle kjøpe HELT lik de brikke jeg har nå, altså at jeg får 4 HELT like brikker.. Eller om jeg skal kjøpe:

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1024MB XMS, 800MHz Dimm`s

eller

Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 2048MB Kit w/two CL4 1GB Dimm's, E.P.P and DHX

eller rett og slett de samme som jeg har i maskinen nå:

Crucial DDR2 BallistiX PC6400, Kit w/two 1024MB, E.P.P

Lenke til kommentar

Du kan du jo sette inn den gammle rammen igjen, og sjekke hvilken timings hovedkortet kjørte da. Deretter kan du prøve å sette de samme instillingene manuelt med den nye rammen installert, og se om systemet er stabilt.

Å kjøpe nye brikker for å øke scoren marginalt i syntetiske tester er etter min mening ikke verdt prisen.

Endret av Sigurd2
Lenke til kommentar

Jeg tenkte jeg skulle kjøpe 2 nye brikker, altså at jeg får 4 evt like brikker.. Så gjentar det jeg sa istad, og håper folk kan svare meg på det jeg lurer på nå:

Som sagt har jeg nå Crucial DDR2 BallistiX PC6400, to brikker på 1024ram hver.

Og skal kjøpe to brikker til og lurte da på om jeg skulle kjøpe HELT lik de brikke jeg har nå, altså at jeg får 4 HELT like brikker.. Eller om jeg skal kjøpe:

Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB CL4, Kit w/two 1024MB XMS, 800MHz Dimm`s

eller

Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 2048MB Kit w/two CL4 1GB Dimm's, E.P.P and DHX

eller rett og slett de samme som jeg har i maskinen nå:

Crucial DDR2 BallistiX PC6400, Kit w/two 1024MB, E.P.P

Skal uansett ha de brikkene som jeg har i pcèn nå, Crucial DDR2 BallistiX PC6400, de skal få stå i channal A... Bør jeg evt kjøpe like da, så blir det bra?

Endret av lasse958
Lenke til kommentar

Jeg ville ha kjøpt helt like brikker.Kan jo selvfølgelig velge 2x2giga brikker også,men om det har noe mye å si på ytelsen tror jeg ikke.For å få utnyttet 4giga og over er det best å kjøre 64bit Os.

Lenke til kommentar
Okay, jeg skal kjøre det på Vista Ultimate 32Bit, så går for to helt like brikker jeg... Da blir det nok bra. hehe, da bør det vel fungere helt feil fritt? Ettersom jeg kjører 4like ram brikker

Jupp blir nok bra det, jeg kjører med 4 X 1Gb brikker som gir meg en opplevelse indeks på 5.9 på rammen og dette er den høyeste scoren man kan få, har nok dette pga at Vista32 ikke kan utnytte noe mer enn 3.5-4gb ram

Lenke til kommentar
okay, er det en bra type ram jeg har tittet på da?

Joda de er vel greie nok de, jeg har Crucial av samme typen i serveren min (Var hovdpc før) der har jeg skiftet ut 2 defekte brikker, men dette var pga en dårlig batch fra Crucial dette er en stund siden nå, så jeg regner med de fikk fikset dette, så om du velger Crucial eller Corsair tror jeg er ett fett

Lenke til kommentar

prøvde dette, uten noe resultat.. For det skal ikke være nødvendig å formatere maskinenen for å få ram brikkene til å funke optimalt..

Hvis jeg kjøper to Crucial DDR2 BallistiX PC6400, to brikker på 1024ram hver. Så får jeg altså Crucial DDR2 BallistiX PC6400, 4 brikker på 1024ram hver...

Det burde være nok ram til å kjøre Crysis det da? Ettersom resten av maskinen har over de andre kravene som finnes.

Endret av lasse958
Lenke til kommentar
Det burde være nok ram til å kjøre Crysis det da? Ettersom resten av maskinen har over de andre kravene som finnes.

3gb som du har holder til Crysis. Økning i mengde ram vil ikke gi økt fps, bare muligens ørlite kortere loading tider.

4 helt like brikker vil uansett gi en liten fordel med tanke på stabilitet og hastighet.

Tenker du på å overklokke, kommer man ofte litt lenger med 2 brikker enn med 4.

Lenke til kommentar

Tenker ikke på å overklokke eller noe, bare kjøre 4stk Crucial DDR2 BallistiX PC6400 på 1024ram hver..

=)

Regner med at dette er en bra ram brikke

og man bør vel ikke formatere maskinenen for å få ram brikkene til å funke ordentlig??

Forresten, hva er forskjellen på CL4 og CL5, osv?

Endret av lasse958
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...