Gå til innhold

Nybegynner skal kjøpe seg speilreflekskamera!

Anbefalte innlegg

Jeg har lenge hatt lyst på et kamera, som kan ta bilder av gjenstander som forlytter raskt. Eks der fotballspilleren treffer ballen. Jeg har da forstått at jeg trenger speilreflekskamera.

Jeg har sett meg ut et par camera det er: Nikon d40 18-55 og Canon EOS 350D. Har ikke tenkt til å bruke mer enn 4000,-. Hva kan jeg få til den prisen? De nevnte kamraene er produsert i 2005, vil det snart komme nye utgaver - vil de koste mer?? Megapixelen på d40 og eos 350d er kun 6,1 er det i minste laget??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

350D er vel grei nok,men prøv og få med den nye kitobjektivet med IS det vil koste deg en tusenlapp mer,men er værdt hvert øre :)

Det fins andre merker som er gode til rundt den prisen.

Det du burde er og kjenne/prøve kameraene først,stor forsjell på størrelser og tilgjenglighet på knapper.

Lenke til kommentar

Er nybegynner selv. Hvis du går inn på www.digit.no under tester og velger det kamera du ønsker deg, samt velger sammenlign linken i øvre høyre hjørne ved testen, så kan du sammenligne to kameraer. Står veldig bra info her. Blant annet fant jeg ut at Nikon 50D ikke hadde trådløs fjernutløser, f.eks som er fint ved familiefotografering når du selv skal være med. Men Canons eos 400d hadde trådløs fjernutløser tilgang. Det jeg vil si er at på denne siden står det mye bra om forskjellige kamera og hva de støtter og ikke støtter av tilbehør. Spørs jo hva en foretrekker da, også har jeg lest mye om at en bør prøve holde kamera i hendene. Ikke bare kjøpe på nett. Fint å vite og at Canon EOS 400d er kompitabel med alle canons 60 objektiv typer, og mange andre aktører som tamron, sigma og tokina.

En i familien kjøpte boka" digital fotografering" til meg. En lettlest og humoristisk bok, veldig fin for nybegynner med flotte bilder og hva en bør valge av objektiver, lysstyrke og emner som brullupsfotografering, portrettbilde, natur osv. Mange gode tips her. :yes:

Lenke til kommentar
Jeg har lenge hatt lyst på et kamera, som kan ta bilder av gjenstander som forlytter raskt. Eks der fotballspilleren treffer ballen. Jeg har da forstått at jeg trenger speilreflekskamera.

Jeg har sett meg ut et par camera det er: Nikon d40 18-55 og Canon EOS 350D. Har ikke tenkt til å bruke mer enn 4000,-. Hva kan jeg få til den prisen? De nevnte kamraene er produsert i 2005, vil det snart komme nye utgaver - vil de koste mer?? Megapixelen på d40 og eos 350d er kun 6,1 er det i minste laget??

Canon EOS 350D har 8 megapiksler, ikke 6.

Ellers så er etterfølgerne til bådeD40 og 350D her allerede, og ja, de koster betydelig mer.

Har du et budsjett på 4000,- bør du som andre allerede har påpekt kjøpe noe av det rimeligste på markedet, og legge resten av pengene i bedre optikk (og minnekort). Her er noen forslag:

Canon EOS 350D til kr 2999,- med kitobjektiv på Japan Photo. Spør dem om pris på det nye kitobjektivet med IS, og dersom du får en god pris på det, kjøp det i stedet.

Olympus E-410 til kr 3500,- til 3800,- med kitobjektiv, forskjellige steder.

Nikon D40 til 3000,- til 3300,- med kitobjektiv, forskjellige steder. Også nher bør du se om du kan få et bodt tilbud på det nye kitobjektivet med VR i stedet for det gamle.

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Personlig har jeg D40x og er veldig fornøyd med det. Det jeg savner er muligheten for batterigrep, og fokusmotor i huset/fastoptikken til Nikon. Dette har forbedret seg en god del den siste tiden.

Ser forresten at det er flere som selger D40 med 18-55 og 55-200 objektiv til under 4000 kr. Da har du både tele- og normalzoom og et godt kamerahus til veldig lav pris :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...