Gå til innhold

Vil denne PC-en duge til HD-redigering?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt vitsen med å redigere HD på en laptop. På en laptop bør man jo bruke meste mulig av skjermplassen til verktøyene, og da virker det litt sløs å bruke 2Mpx til forhåndsvisning.

Jobb heller på proxy - så kjører du kun HD ved mastring. En HD-master i riktig format bør de fleste av dagens maskiner klare å spille.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke aktuelt å kjøpe noe større enn 12,1" da jeg skal ha den med på reise. Hjemme vil jeg koble den opp mot en stor LCD-skjerm, og derfor er ikke 12,1" for lite for videoredigering.

Spørsmålet var heller om maskinvaren var kraftig nok. Vil jeg klare å redigere HD-video, eller vil maskinen slite relativt heftig med dette?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vet tråden er litt gammel, men lurer på omtrent det samme som trådstarter. Bare at jeg har en annen pc jeg lurer på om fungerer med å redigere HD-filmer.

Pcen jeg har har disse spesifikasjonene:

CPU: Intel Core 2 Duo T5600 1,83 GHz

RAM: 2 GB installert

Skjermkort: GeForce Go 7400

Og hvordan blir det når jeg skal vise filmene? Funker det fint om jeg brenner filmen på en DVD og så putter den i DVD spilleren og viser den på en HD TV?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Hei!

Flott at denne tråden kom opp igjen, for jeg fikk egentlig aldri noe svar på spørsmålet :) Er ute etter en som kan redigere HD-video fortsatt :)

Jeg laget nettopp en tråd om samme spørsmålet, og så så jeg plutselig at denne var oppe igjen. Så beklager det :blush:

Endret av SkyFly
Lenke til kommentar

Det blir litt gjetting om Laptoper fungerer til HD når dere ikke oppgir hva for program det er snakk om....

Men i utgangspunktet er det ikke noe problem med HD på en laptop om man har nok kraft. For HD, spesiellt de hardt komprimerte forbruker formatene, krever MYE kraft.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...