Gå til innhold

Cloverfield, helt elendig?

-Just-Me-

Anbefalte innlegg

vet ikke om dette passer inn her men... er du en av de som gleder deg til cloverfield kommer på DVD? ikke gled deg for mye..! Er en elendig film i mine øyne og jeg som liker action, science fiction.. :(så syntes jeg denne var en av de dårligste filmene jeg har sett! begynnelsen er dårlig... det lille jeg så av den da.. som jeg gadd.. det begynner med en fest.. jo da... 5 min. går... 10 min. går... 15 min. går... det nærmet seg det 20. minuttet før jeg blei lei og spolte litt... det skjedde det no!! oi oi oi! Oh my god?! et jordskjelv, etter litt spenning og panikk.. back to boring... sånn fortsetter det gjennom stoore deler av filmen... ideen bak filmen kunne kanskje vært noe, men måten de har fremstilt denne filmen er (igjen, i mine øyne) elendig.. vi ser hele tida gjennom et kamera som en fyr filmer med! hva i...? sier du... jo da.. sier jeg... poenget med det er...? folk vil jo lissom se det som skjer rundt når det er en "spennende" film! man blir kvalm av å se dette! skjønner ikke hva de folka som lagde filmen tenkte på! ja ja.. militæret er hjelpeløse.. samme pakka.. ser en likhet med godzilla som da er 100 ganger bedre! blink.. blink.. på og av med kameraet... gøy? NEI!

syns du begynnelsen er teit, stop filmen før den er ferdig.. er nesten bedre det enn å se den udugelig slutten som ikke har noen mening! Jeg gir denne filmen er svak.. SVAK 3er... ga den ikke en toer for den hadde noen oppturer noen steder, særlig i begynnelsen som kunne gjort den til en brukbar film... men neei da.

Endret av Spinexel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg syns det var en god film, fra start til slutt ;)

Det at alt er fra et kamera syns jeg var nytt og spennende, og det gav en ny type innlevelse i filmen, noe jeg personlig likte ganske godt, selv og jeg ikke har noe imot det som er vanlig..

Noen reagerer kanskje på den raske or brutale slutten, men jeg syns det passet fint sammen med innlevelsen som jeg fikk fra det håndholdte kameraet :)

Alt i alt en god film, syns jeg da :)

Gir den 7/10

Lenke til kommentar
Jeg syns det var en god film, fra start til slutt ;)

Det at alt er fra et kamera syns jeg var nytt og spennende, og det gav en ny type innlevelse i filmen, noe jeg personlig likte ganske godt, selv og jeg ikke har noe imot det som er vanlig..

Noen reagerer kanskje på den raske or brutale slutten, men jeg syns det passet fint sammen med innlevelsen som jeg fikk fra det håndholdte kameraet :)

Alt i alt en god film, syns jeg da :)

Gir den 7/10

ja:) alle har forskjellige meninger og du syns denne filmen var bra og det respekterer jeg :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg likte Cloverfield veldig godt. Annerledes actionfilm. Selvfølgelig, hvis du forventer deg en fullspekka actionfilm med svære effekter og heftige scener, så er ikke dette filmen for deg og da er det bare til å droppe å vurdere å se den i det hele tatt. Det at man ser alt gjennom personenes DV-kamera kan være både enormt bra og helt elendig, Cloverfield gjør det bra. Du ser det fra deres synspunkt, det blir mye mer kaotisk og frykten blir større, siden hele poenget jo er at det skal oppleves "som om du var der" og det er ikke meningen at du skal se alt som foregår. Hvis et monster jager deg, så stopper ikke du opp og filmer dritten. Du løper. Jeg synes faktisk at de avslørte for mye av monsteret for tidlig, jeg. Synes det var veldig spennende de første 30-35 minuttene eller hva det var, når man ikke visste hva som foregikk og hva dette var for en skapning. Så fikk man se rimelig klart hva det var snakk om. For min del kunne de drøyd dette enda lenger, og spilt mer på frykten og mystikken man får gjennom DV-kameraet. Det er lov med delte meninger, men det høres definitivt ut som du ikke burde sett denne filmen i utgangspunktet når du begynner å spole etter 20 min fordi det ikke var noe action ... Jeg digga hvert fall Cloverfield, men den kunne vært enda bedre.

Lenke til kommentar
Jeg likte Cloverfield veldig godt. Annerledes actionfilm. Selvfølgelig, hvis du forventer deg en fullspekka actionfilm med svære effekter og heftige scener, så er ikke dette filmen for deg og da er det bare til å droppe å vurdere å se den i det hele tatt. Det at man ser alt gjennom personenes DV-kamera kan være både enormt bra og helt elendig, Cloverfield gjør det bra. Du ser det fra deres synspunkt, det blir mye mer kaotisk og frykten blir større, siden hele poenget jo er at det skal oppleves "som om du var der" og det er ikke meningen at du skal se alt som foregår. Hvis et monster jager deg, så stopper ikke du opp og filmer dritten. Du løper. Jeg synes faktisk at de avslørte for mye av monsteret for tidlig, jeg. Synes det var veldig spennende de første 30-35 minuttene eller hva det var, når man ikke visste hva som foregikk og hva dette var for en skapning. Så fikk man se rimelig klart hva det var snakk om. For min del kunne de drøyd dette enda lenger, og spilt mer på frykten og mystikken man får gjennom DV-kameraet. Det er lov med delte meninger, men det høres definitivt ut som du ikke burde sett denne filmen i utgangspunktet når du begynner å spole etter 20 min fordi det ikke var noe action ... Jeg digga hvert fall Cloverfield, men den kunne vært enda bedre.

jeg begynte å spole noen minutter forover etter den drittkjedlige festen som ikke har noen ting med denne filmen å gjøre... jo jo det er greit med litt fest så man kan bli litt kjent med flere av de.. men 20 minutter med fest! og vi følger jo bare noen av de gjennom resten av filmen!

Lenke til kommentar

Grunnen til at de hadde med festen var jo slik at vi kunne bli kjent med karakterene, noe som ofte gir mer spenning senere i filmen ;)

Det første tegnet på at noe var galt kom etter 18 min, i form av et jordskjelv, så da tviler jeg på at du satt i 20 minutter før du spolte...

Lenke til kommentar

Jeg så på den på kino for leeeenge siden, da husker jeg at både jeg og mange av de vi var sammen med ble kvalme av å se på filmen, stakk ut og røyka og slappa av utafor kinoen den siste halvtimen før vi stakk hjem. Var ingen av oss som likte filmen ihvertfall, synes den ble for rotete og det var dårlig filma.

Lenke til kommentar
Jeg fant egentlig ingenting galt med Cloverfield, den leverte akkurat det den lovet. Som monsterfilm er den bedre enn noe av det vi har sett i det siste (The Host, Godzilla, King Kong), og alt i alt var den ganske spennende.

The Host er for meg den beste monster filmen jeg har sett på en utrolig lang tid.

Nå har jeg ikke sett så alt for mange av de, men alle de nevnte (foruten Cloverfield).

Hvorfor jeg liker den? pågrunn av dens usannsynlige helter, humor og sparkene rettet mot "de som kun mener godt".

Jeg elsker den!

Ang. Cloverfield, så kommer jeg til å se den, og gleder meg siden dette er en "ny type" monsterfilm, som faktisk tar for seg folkene, og ikke selve monsteret i like stor del (virker det som i alle fall).

Lenke til kommentar

The Host var for det meste tullete, i tillegg til å ha en struktur som gjør at etter 20 minutter har man sett det kuleste filmen har å tilby - og man vet det selv. Cloverfield klarer å spre det ut slik at de småblikkene av monsteret man får gir mersmak, og til slutt føler man at man vil se mer, ikke at man kan monsteret ut og inn.

Endret av Dorian Gray
Lenke til kommentar

Den tullete delen av The Host er det som apellerer, for min del iallefal.

Jeg satt og lo gjennom filmen av hovedpersonene samtidig som jeg hadde sympati for dem, jeg lo ikke av tørre "ho-ho I are barsk american hero" linjer, men av fremtydningen deres.

For det meste skal jo egentlig det morsomme ikke være morsomt (som på minnes-sermonien rett etter det første møtet med monsteret).

Og for min del er monsteret genialt stygt! Jo for all dèl, det er ikke så veldig stor mystikk rundt utsèendet til monsteret, men jeg synes ikke at denne filmen trenger det.

Monsteret passer fint inn, selv om man ser hele kroppen, og ikke bare èn finne eller en fot eller hva man nå skulle ha sett først.

Så ja, litt mer spenning rundt monsteret kunne det ha vært, men jeg synes forøverig at filmen er en sterk god kontrast til veldig monotome (føles det ut som i alle fall) amerikanske monster filmer. (har enda ikke sett Cloverfield dog, en film jeg har store forventninger til underholdnings messig).

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Gidder ikke å begynne noen lang utgreiing om hvorfor jeg likte Cloverfield, men for min del var dette en av årets filmer og jeg synes ikke et eneste minutt var for mye av det gode.

Ikke alle filmer trenger noen storslagen, episk musikk, overblikk og überhelter ala Schwarzenegger mot et slikt monster. Jeg likte følelsen av å være til stede og føle frykten som de opplever.

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...