ironduke Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Skal ha meg ny spiller i bilen og vil ha en med DAB-radio. Håper noen kan svare meg på følgende spørsmål: * Er det bare å bytte ut den spilleren jeg har (Sony) med en spiller med DAB-radio? Trenger ikke bytte antenne? * I områder uten DAB-dekning, vil jeg da kunne lytte til vanlig FM-radio? * Noen formeninger om denne er bra? Eller er det andre spillere dere heller vil anbefale med DAB? Lenke til kommentar
O_K Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Skal ha meg ny spiller i bilen og vil ha en med DAB-radio. Håper noen kan svare meg på følgende spørsmål: * Er det bare å bytte ut den spilleren jeg har (Sony) med en spiller med DAB-radio? Trenger ikke bytte antenne? * I områder uten DAB-dekning, vil jeg da kunne lytte til vanlig FM-radio? * Noen formeninger om denne er bra? Eller er det andre spillere dere heller vil anbefale med DAB? Når du installerer DAB-radioen må du ha en DAB antenne, det finnes antenner du kan bytte ut FM-antennen med, men da minster du FM-mottak. Jeg har derfor gått for en sånn som skal klistres på vinduet. Jeg har min på ett av sidevinduene bak (Har 3-dørs cupe, og nesten aldri baksetepasasjerer). Har veldig bra mottak, kjører mye i Trondheim, og en del Oslo-Trondheim, og DAB-dekning nesten hele veien. Det er enkelte steder der veien klynger seg litt mye rudt fjell at dekningen forsvinner, men på de stedene finnes ikke noe særlig annen dekning heller (Mobil, FM og det aller meste annet er ubrukelig der) Dette dreier seg om total kanskje 2-3 mil av Oslo-Trondheim, så det er ikke noe stort problem. Jeg bruker selv akkurat den JVC-radioen du har sett på, og er rimelig fornøyd med det meste, bortsett fra litt rotete menyer. Det er vanskelig å gjøre veldig mye mer enn å bytte kanal, eller spor på CD-en uten å måtte ta øynene fra veien i lang tid (Eller ha en hjelper i pasasjersetet som ordner saken). Der liker jeg blaupunkt sine radioer bedre, men skal du ha blaupunkt-dab så er vel prisen 3-4000kr. Lenke til kommentar
ironduke Skrevet 19. april 2008 Forfatter Del Skrevet 19. april 2008 Skal ha meg ny spiller i bilen og vil ha en med DAB-radio. Håper noen kan svare meg på følgende spørsmål: * Er det bare å bytte ut den spilleren jeg har (Sony) med en spiller med DAB-radio? Trenger ikke bytte antenne? * I områder uten DAB-dekning, vil jeg da kunne lytte til vanlig FM-radio? * Noen formeninger om denne er bra? Eller er det andre spillere dere heller vil anbefale med DAB? Når du installerer DAB-radioen må du ha en DAB antenne, det finnes antenner du kan bytte ut FM-antennen med, men da minster du FM-mottak. Jeg har derfor gått for en sånn som skal klistres på vinduet. Jeg har min på ett av sidevinduene bak (Har 3-dørs cupe, og nesten aldri baksetepasasjerer). Har veldig bra mottak, kjører mye i Trondheim, og en del Oslo-Trondheim, og DAB-dekning nesten hele veien. Det er enkelte steder der veien klynger seg litt mye rudt fjell at dekningen forsvinner, men på de stedene finnes ikke noe særlig annen dekning heller (Mobil, FM og det aller meste annet er ubrukelig der) Dette dreier seg om total kanskje 2-3 mil av Oslo-Trondheim, så det er ikke noe stort problem. Jeg bruker selv akkurat den JVC-radioen du har sett på, og er rimelig fornøyd med det meste, bortsett fra litt rotete menyer. Det er vanskelig å gjøre veldig mye mer enn å bytte kanal, eller spor på CD-en uten å måtte ta øynene fra veien i lang tid (Eller ha en hjelper i pasasjersetet som ordner saken). Der liker jeg blaupunkt sine radioer bedre, men skal du ha blaupunkt-dab så er vel prisen 3-4000kr. Takker for utførlig svar :-) Hmm.. trodde jeg kunne bruke den innebygde antennen på bilen jeg.. Da vet jeg ikke. Mulig jeg heller går for en spiller uten dab. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Takker for utførlig svar :-) Hmm.. trodde jeg kunne bruke den innebygde antennen på bilen jeg.. Da vet jeg ikke. Mulig jeg heller går for en spiller uten dab. Hvorfor det? en slik antenne er en enkel sak å montere og koster nesten ingenting. http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=278631 Lenke til kommentar
O_K Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Takker for utførlig svar :-) Hmm.. trodde jeg kunne bruke den innebygde antennen på bilen jeg.. Da vet jeg ikke. Mulig jeg heller går for en spiller uten dab. Hvorfor det? en slik antenne er en enkel sak å montere og koster nesten ingenting. http://www.netonnet.no/Product/Product.aspx?Iid=278631 Jepp, og den Blaupunktantennen er god. Jeg har den selv, og den gir veldig bra dekning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå