DeadManWalking Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei! Jeg må aktivere Lowlevel video output switch controls i kernel, så spørs det. Må jeg recompile hele kernelen for å gjøre dette? Eller holder det å "bygge" den på ny? Og hvilken måte er best? /usr/src, ABS eller wget metoden? Denne pcen er viktig, så jeg vil ikke ende opp med at den ikke boooter. Lenke til kommentar
olear Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Alt.1: Bygg kernel selv fra scratch, relativt enkelt (make && make modules_install && cp arch/i386/boot/bzImage /boot/vmlinuz.custom), rediger lilo/grub, restart maskinen. Merk at kerneloppdateringer fra Arch vil overskrive dine endringer, pluss at du må vedlikeholde kernelen selv. Alt2: Bruk ABS (eller hva det heter), legg til din .config i kernelpakken (linux26?), lag pakken (makepkg) og installer. Mer at kerneloppdateringer også her vil overskrive dine endringer. Alt3: Kopier kernelpakken, kall den linux26-custom eller noe, legg til din .config, lag pakken og installer. Så blackliste kernelen fra Arch. Merk at du må vedlikeholde kernelen selv, men dette kan enkelt gjøres med å kopiere inn endringer fra kernelen i Arch (diff/patch). Mulig det også finnes noe enklere metoder, har ikke så mye peiling på Arch. Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Weee, skal teste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå