Gå til innhold

harddisk låst på 32Gigabyte

Anbefalte innlegg

Hjelp!

Har en 3år gammer compaq maskin.

Har kjøpt en ny 120gb harddisk til denne. Da jeg satte den inn og partisjonerte den ble den bare 32gb. Lastet da ned nyste bios versjon som angivelig skal støtte harddisker over 32Giga.

Problemer er at når jeg fjerner partisjonen og partisjonerer på nytt blir disken uansett bare 32 gb. satte så inn en disk på 80Gb som var formatert fra før og denne virket me 80 Gb uten problem.

Er det noen som har en løsning på dette problemet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hovedkortet ditt er for gammelt, og klarer ikke å gi ut mer en32 til deg(dårlig formulert).

Du kan enten oppgradere bios

Eller skaffe deg program som gjør at du kan få maksimalt ut av disken. Eneste jeg vet om som har et slikt program er WD som har sine Lifeguard Tools som gjør dette... sjekk ut med din hd produsent om de ahr lignenede programvare.

Lenke til kommentar
Hovedkortet ditt er for gammelt, og klarer ikke å gi ut mer en32 til deg(dårlig formulert).

Du kan enten oppgradere bios

Eller skaffe deg program som gjør at du kan få maksimalt ut av disken. Eneste jeg vet om som har et slikt program er WD som har sine Lifeguard Tools som gjør dette... sjekk ut med din hd produsent om de ahr lignenede programvare.

hm... joda... men det tror jeg faktisk ikke fungerer i alle tilfeller. Jeg hadde et hk som rett og slett ikke fant disken med mindre jeg satt den jumperen...

Lenke til kommentar

så lenge OS'et er oppegående så skal det ikke ha noe så si om 32Gb Clip jumperen er på eller ikke. har selv brukt to 80gig disker på et gammelt system som ikke taklet med en 32gb disker. formaterte opp 5 gb til os'et og så etter XP var inne formaterte inni OS'et. maskinen hadde 160gb som hvilken som helst annen maskin ville ha hatt når diskene var ferdig formatert

har også vært borti en hd som bios'en ikke fant, men OS'et fant og tok i bruk som om ingenting var galt.. lille-bill har sine genistrek av og til ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...