Moskusrotte Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg har tenkt mye på dette men klarer liksom ikke å bestemme meg.. Jeg har tenkt på Politi,brannmann,ambulansesjafør,pilot eller noe innen forsvaret. på skolen (10.klasse) ligger jeg på ca. 4+ i alle fag bortsett fra matte der ligger jeg på 2-.. Så jeg vil helst gå en linje der det ikke er matte. jeg er aktiv og spiller fotball og liker turer i skog og mark. Jeg er fast bestemt på å ha en jobb der jeg kan være aktiv, og ikke sitte på et kontor og drukne i papirer. Flott visst noen har forslag til utdanning/linje/yrke jeg bør velge! Takker for alle svar! Mvh. Daniel Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Det eneste du kan bli direkte via VGS er ambulansesjofør, Pilotutdannelsen krever en karriere i forsvaret etter VGS, samt at du er i "superform". Politiutdannelsen er en høyskoleutdannelse, hvor mange ikke kommer inn rett etter VGS. Brannvesenet avhenger av hvor, snakker du om fulltidsbrannmann, som gjelder for de større byene. For å kunne jobbe som fulltids brannmann må man som regel ha fagutdannelse, type feier, tømrer etc, samt lappen både klasse B og C, sistnevnte kan man i enkelte tilfeller ta hvis man får tilbud om jobb. Bor du utenfor storbyene kan du søke deg inn som deltidspersonell, -hvis- du bor og jobber i nærheten av en brannstasjon, og oppnår de kravene som kreves av de lokalt. Lenke til kommentar
k-orm Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Skal du begynne på videregående til høsten ? Hvilken linjer/skoler søkte du på? (Håper du søkte på noe). Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Skal du begynne på videregående til høsten ? Hvilken linjer/skoler søkte du på? (Håper du søkte på noe). Sorry, går i 9.klasse, skreiv helt feil. Lenke til kommentar
Moskusrotte Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Det eneste du kan bli direkte via VGS er ambulansesjofør, Pilotutdannelsen krever en karriere i forsvaret etter VGS, samt at du er i "superform". Politiutdannelsen er en høyskoleutdannelse, hvor mange ikke kommer inn rett etter VGS.Brannvesenet avhenger av hvor, snakker du om fulltidsbrannmann, som gjelder for de større byene. For å kunne jobbe som fulltids brannmann må man som regel ha fagutdannelse, type feier, tømrer etc, samt lappen både klasse B og C, sistnevnte kan man i enkelte tilfeller ta hvis man får tilbud om jobb. Bor du utenfor storbyene kan du søke deg inn som deltidspersonell, -hvis- du bor og jobber i nærheten av en brannstasjon, og oppnår de kravene som kreves av de lokalt. Visst det blir brannmann så tenkte jeg på fulltidsbrannmann, altså i en storby, f.eks. Oslo. hvilken linje bør jeg gå da etter ungdumskolen? Lenke til kommentar
1503 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 hvilken linje bør jeg gå da etter ungdumskolen? Du kan lese om opptakskrav og relevant utdanning for brannmannsyrket på OBRE sine sider. Lenke til kommentar
Krokanrull Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Hmm, ønsker du å bli politi må du ha generell studiekompetanse noe du får på studieforbredene linjer. Allmenn som det het før. Dette er jo også greit hvis du ikke er helt sikker. Med generell studiekompetanse har du et ganske bredt utvalg å velge mellom. Men kanskje det blir litt mye teori for deg, så kanskje noe yrkesfaglig er bedre... Du har jo enda tid å bestemme deg på da. Sjekk litt rundt på jobbfeber.no og vilbli.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå