Herr Brun Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Tja....det kommer til å gå slik med alle butikker som selger musikk/filmer til slutt pga det utrolig store problemet med at folk laster ned fra internett. vi kan godt vente oss at det er flere butikker som etterhvert legger ned med mindre de selger alle cd'er/filmer for 2 kr pr. dette kom egentlig ikke som noen stor overasskelse....burde det ha hatt det ? Ja, alt er selvfølgelig nedlasternes feil Er global oppvarming også deres skyld? Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Tja....det kommer til å gå slik med alle butikker som selger musikk/filmer til slutt pga det utrolig store problemet med at folk laster ned fra internett. vi kan godt vente oss at det er flere butikker som etterhvert legger ned med mindre de selger alle cd'er/filmer for 2 kr pr. dette kom egentlig ikke som noen stor overasskelse....burde det ha hatt det ? Nå skal jeg være forsiktig med å påstå at dette 100% sant, men jeg mener å ha lest for ikke så lenge siden at en studie viste at de som laster ned mye musikk er også noen av de som kjøper mest, mye p.g.a. at de her en større musikkinteresse enn de som laster ned en sang nå og da. Det stod for så vidt også at de "mindre" (de som ikke blir spilt om og om igjen på tv og radio) faktisk tjener på nedlastning ettersom det gir folk en mulighet til å sjekke ut noe og slippe å måtte betale 200kr for noe de aldri har hørt før, for så å kjøpe albumet hvis det falt i smak. De store artistene taper riktignok litt, men de må da ha mer enn nok penger i fra før? Skal se om jeg klarer å finne igjen kilden. Endret 23. april 2008 av Kiruk Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 23. april 2008 Forfatter Del Skrevet 23. april 2008 Det er en kilde i signaturen min: http://torrentfreak.com/why-most-artists-profit-from-piracy/ Lenke til kommentar
Vice Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Tror nok noen blander sammen ulovlig nedlasting med lovlig nedlasting og kjøp over internett. Det finnes ikke noen troverdige indikasjoner på at ulovlig nedlasting har noe med dette å gjøre, men derimot har feks. steder som itunes tatt seg kraftig inn i markedet. Selvfølgelig vil andre steder merke det når plutselig millioner begynner å laste ned fra itunes istedet for å dra til butikken? Kjøp av vanlige CD'er over internett er også sterkt økende og de er bedre til å konkurrere på pris. Endret 23. april 2008 av Vice Lenke til kommentar
Kiruk Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Der var den, Cun! Sant, Vice. Når jeg leste Sjefen5s innlegg tenkte jeg automatisk på ulovlig nedlastning. Når det kommer til lovlig nedlastning så er vel de lave prisene og det store utvalget som gjør at mange foretrekker det over å kjøpe i butikk. Hvis bare butikkene kunne ha senket prisene en del så tror jeg de faktisk ville ha tjent på det. F.eks. da jeg lurte på å kjøpe meg Nirvanas Nevermind kostet den 200kr på Musikkverket, mens den koster 80kr på iTunes. Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Har aldri likt Free Record Shop. Sånn som jeg har oppfatter dem, kan ikke prisene og utvalget konkurrere med for eksempel CDON og Platekompaniet. Lenke til kommentar
The Jester Race Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Dette var synd, var alltid så koseli å avslutte en shoppingtur med å snoke litt blant filmhyllene i Free Record Shop... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Får nesten holde et øye med butikken i byen og se når dumpesalget starter. Lenke til kommentar
huf Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Jeg har ikke vært innom så mange FRS-filialer, jeg kjenner best til filialen på Stor Moa i Ålesund, og det var begredelige saker. To små hyller med musikk samt en vegg med nyheter og topplister. Ellers var lokalet fullt av filmer, hvor de faktisk hadde et relativt godt utvalg med mye sært og mindre tilgjengelige titler, engelske bandbiografier, buttons og litt spill. For 2-3 år siden var filialen helt OK med en tydelig satsing på musikk, men så skeiet de ut og det virker som om de mistet retningssansen og utdefinerte seg fra markedet. Nå har jeg bare kjennskap til en filial, kan hende situasjonen har vært en annen andre steder. Ja, FRS på Moa har tapt seg grundig. Har de lagt ned nå eller har de åpent ennå? Artig at dykk nemner den filialen på Moa, det er den eg òg har mest "kjennskap" til. Kort sagt ein elendig musikkbutikk. Eg kjem ikkje til å savne den eit minutt når den endeleg forsvinn. Har mang ein gong passert den, og tenkt at eg hadde satt stor pris på at den var vekk, eller bytta ut mot noko meir seriøst. Lenke til kommentar
Olum Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Har troen på at å jobbe i Gamestop blir mye bedre. Det virker som en mye mer seriøs kjede, og som tar seg selv mer seriøst. Er det sånn at alle som jobbet i FRS aotumatisk begynner å jobbe i GameStop? Kan det hende at GameStop har mange ledige stillinger i begynnelsen sånn at det er stor sjanse for at jeg kan få jobb der? Lenke til kommentar
Hewitt Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 FRS-ansatte går visstnok automatisk over til å jobbe i GameStop ja, hvert fall slik jeg har forstått det av de tidligere kollegene mine som fortsatt jobber der. Men det er sikkert en del som velger å slutte også, hvis de ikke har noen interesse/peiling på spill, så kan jo godt skje at det blir noen ledige stillinger rundt omkring. Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Får nesten holde et øye med butikken i byen og se når dumpesalget starter. kommer dem til og ha det på alle butikkene? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Får nesten holde et øye med butikken i byen og se når dumpesalget starter. kommer dem til og ha det på alle butikkene? Sannsynligvis, siden alle butikker skal nedlegges. Lenke til kommentar
Cheebs Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Meh, har aldri handlet noe spesielt på FRS, og som Trondheimer ser jeg ikke poenget. Platekompaniet i Munkegata herjer rumpe over hele fjøla. Går fort en time eller to opp i andre, mm. Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Får nesten holde et øye med butikken i byen og se når dumpesalget starter. kommer dem til og ha det på alle butikkene? Sannsynligvis, siden alle butikker skal nedlegges. Nå er det jo ikke sikkert at de skal gjøre "dumpingen" mot sluttbruker da. Kanskje de heller vil selge "dødsboet" til ett annet firma? Hvem vet, inte jag. Dette blir jo bare spekulajoner. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Bryr ikke meg noe at FRS forsvinner. De hadde elendig utvalg, og ikke spesielt gode priser. Men noen som vet når de legger ned butikkene? Har en tilgodelapp som jeg gjerne skulle ha brukt opp før alle forsvinner ... Lenke til kommentar
DrPhlux Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Bryr ikke meg noe at FRS forsvinner. De hadde elendig utvalg, og ikke spesielt gode priser. Men noen som vet når de legger ned butikkene? Har en tilgodelapp som jeg gjerne skulle ha brukt opp før alle forsvinner ... Mange av butikkene er i "limbo" akkurat nå. De venter på omlegging som "skulle skjedd i går". Jeg tipper du bør kjappe deg med tilgodelappen eller i det minste verifisere at den vil fungere når den nye butikken åpner (Gamestop) Lenke til kommentar
M-Gard Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Platekompaniet EIER Free Record Shop noe helt sykt. Men så har jeg en cd som jeg skulle ha byttet på Free Record Shop... Lenke til kommentar
Tobe__ Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Er det sånn at alle som jobbet i FRS aotumatisk begynner å jobbe i GameStop?Kan det hende at GameStop har mange ledige stillinger i begynnelsen sånn at det er stor sjanse for at jeg kan få jobb der? Det er hvertfall slik for butikkene Gamestop velger å beholde. Jeg regner med en del vil slutte, grunnet at de ikke har noe interesse for spill. På EB Games sine hjemmesider, så skal det gå an å legge inn søknad. Ser at det står "No availible positions in Norway..." nå, men dette vil garantert forandre seg når alle FRS butikkene blir til Gamestop Endret 25. april 2008 av Tobe__ Lenke til kommentar
Olum Skrevet 26. april 2008 Del Skrevet 26. april 2008 Jeg er ganske lei av den jobben jeg har nå, så å jobbe i en spillbutikk hadde vært ganske morsomt. Tenker jeg skal søke så fort de i nærheten åpner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå