Gå til innhold

Får ikke til å koble til 360 til pc (streame musikk)


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741
Må være noe med den siste update'n, xboxen finner ikke i-pod nå..

 

Fant den med en gang før.

 

Ja, jeg har også hatt problemer etter den. Det jeg ikke skjønner er hvorfor MS ikke fikser opp i dette hvis det er ett problem pga. den. Det står jo helt klart og tydelig på MS siden at xboxen skal virke automatisk med windows firewall, noe den ikke gjør! :mad:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hei. Aktiver UPnP på Firewallen din, også på Rutern din. Søk etter UPnP og Deimos på forumet så finner du bilder av hvordan jeg gjorde det. Men da i XP.

 

Har aktivert upnp på ruter'n. På PC-en har jeg deaktivert alle firewaller (vista firewall). Og likevel får jeg ingen kontakt med xboxen =/.

 

Som jeg nevnte tidligere så kommer ikke xbox360 teksten og logoen frem i wmp11 slik som den skal gjøre slik at jeg kan godta deling med den.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

"Gå til "Tjenester" finn IPSEC og sett den til manuell."

 

Gjorde nettopp dette.

 

 

 

Legger ved 2 bilder. Bilde nr 2 viser at jeg har haket av for wmp11 på 2 steder.

Bilde 1 viser wmp 11 + nettverk inst.

post-83638-1209143495_thumb.jpg

post-83638-1209143500_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Bruk winamp remote. http://www.winamp.com/player

Hadde selv problemer med at wmp 11 sluttet å fungere. Vet ikke med dine prob, men det funket for meg :)

Skulle akkurat til å si det. Jeg bruker Winamp Remote mot Xbox360'en selv. Knallbra løsning.

 

Er winamp bundlet med orb? Mener å huske det sist gang jeg installerte..

 

EDIT:

Det virker som orb og winamp har ett samarbeid da jeg så orb logoen. Har prøvd med win. media center, orb og tversity uten hell. Jeg har også prøvd å installere windows media connect, men jeg fikk det ikke til pga. programmet er "utgått på dato"

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Prøvde nettopp med winamp. Samme problemet fortsatt. "No computers found." Nederst står det "test connection"

 

Er det noen som har litt peiling som vil hjelpe meg via fjernhjelp? Hadde vært veldig fint i så fall.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Beklager all denne postingen, ville bare si at jeg finally har klart å finne PC-en på xboxen. Noe tungvindt er det altså.

 

Problemet var hele tiden at xboxen ikke fant PC-en, eller omvendt. Kummunikasjonsproblemer mellom xbox og pc.

Jeg kom aldri så langt på PC-en at den kunne klare å finne xboxen og godkjenne den som en enhet i wmp 11. Når jeg brukte en krysserkabel og koblet til xboxen direkte til PC-en med denne så virker det. Problemet mitt er at jeg må:

 

A Koble internett til xbox gjennom bærbare PC-en

B Bruke kabel som går mitt over stua hver gang jeg skal høre på musikk

 

Det jeg ser på som det største problemet er B. A skal jeg alltids klare å leve med.

For meg kan det virke som at ruteren er problemet. Alt virker fint (og med en gang uten at jeg gjorde noe) når jeg brukte krysserkabel og fjernet ruteren som bindepunkt. Hva er galt egentlig? Jeg har som sagt en speedtouch (fra telenor) 780.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...