Gå til innhold

Får ikke til å koble til 360 til pc (streame musikk)


Gjest Slettet+19283741

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+19283741

Har godtatt xbox360 som enhet i windows media player 11. Hva er grunnen til at jeg ikke klarer å kommunisere?

 

Jeg har vista.

 

Når jeg skal prøve å velge PC-en som kilde så står det "no computers found." Det var etter updaten at problemet oppstod.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+19283741

Begynner å bli mektig lei dette nå. MS irriterer meg grenseløst noen ganger. Hvorfor skal de forandre på noe som virket helt greit?! :mad:

 

Feil mld som kommer nå er:

 

"The connection to your computer was lost. Make sure your computer is turned on, connected to your network, and running media sharing software."

Lenke til kommentar

*gå inn i 'services' og slå av "Windows Media Player Network Sharing Service"

*gå til "C:\ProgramData\Microsoft\Windows" og rename mappen DRM til DRMbackup eller noe sånt.(du må slå på at skjulte filer og systemfiler skal vise for å finne frem)

*start internett explorer som administrator

*gå hit og trykk upgrade.

*når den er oppgradert så start "Windows Media Player Network Sharing Service" igjen.

 

*prøv og se om ikke xboxen finner PC-en.

Endret av sageman
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Alt virket før jeg opdaterte xboxen i går.

Jeg har ikke noen cruisal error, men på alle de andre punktene er det en del error.

Hvis du går inn på event viewer så har du riktig rekkefølge med error her:

 

0

4669

33431

17648

7091

71

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Ser ut som at jeg må formatere PC-en for å fikse dette. Syns det er j**** synd at windows er oppbygd på en slik måte at dette er så ustabilt som det er. Og linux kan jeg ikke bruke, for det finnes ikke freeware programmer til det som kan kommunisere mellom xbox360 og linux.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hmm.. Skal nå bare være å plugge i. Har du prøvd å starte media center på pc`en for å ta en konfigurering der?

 

Ja, men det går heller ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Hvis du har gjort endringer i ruteren, anbefaler jeg å restarte den via web grensesnittet. Det gjorde susen for meg. Hadde akkurat samme problem som du beskriver for noen dager siden, dog med XP.

 

Var det den som er markert med rødt på screenshot du tenkte på? Hvis ja, bør jeg ta backup av noe? Har ingen erfaring med å sette opp ruter manuelt.

post-83638-1208704446_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Jeg har nå samme router som det du har. Og jeg har ikke gjort noe som helst for å få kontakt med xboxen.

 

Det gjorde ikke jeg heller før..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Kjørers wmpnscfg.exe på full guffe?

Jeg har det problemet. Avslutter programmet og den restartes automatisk, så begynner det igjen... Avogtil virker programmet.

Har hatt dette problemet selv etter en reinstall.

 

 

Windows XP Pro x64

Programmet kjører ja, men i full guffe? Den bruker 00cpu og 780k.

Kan dette være problemet?

Lenke til kommentar

Nei da er det ikke noe problem.

 

Jeg fikk fiksa mitt problem. Jeg fjernet alle mappene som var delte på mediadeling og la bare til den jeg trenger nå.

 

Extended versjon av Lord Of the Rings Fellowship of the rings. 3 og en halv time...

Den er på godt over 8 gbyte og er av AVI format. Så nå kan faktisk filer som selv ikke er WMA være over 4gbyte! Jeg er glad! Jeg splitta filmen uansett..

 

PS: Man kan sette opp Samba til og dele media til xboxen, men det er visstnok et HERK for oss vanlige dødelige (Linux).

Endret av Deimos87
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741

Når jeg trykker på "Test Media Connection" på xboxen:

 

Network Adapter Wired

 

IP Address Confirmed

PC Selected Failed

 

Virker som det kan ha noe med firewallen å gjøre? Noe jeg ikke helt skjønner. Firewallen på ruteren er disabla. Firewallen på PC-en er mcafee 2007, og den skal ifølge ms sine egne web sider støtte automatisk deling via win media center/wmp 11.

Lenke til kommentar
Hvis du har gjort endringer i ruteren, anbefaler jeg å restarte den via web grensesnittet. Det gjorde susen for meg. Hadde akkurat samme problem som du beskriver for noen dager siden, dog med XP.

 

Var det den som er markert med rødt på screenshot du tenkte på? Hvis ja, bør jeg ta backup av noe? Har ingen erfaring med å sette opp ruter manuelt.

 

Ja, det er den jeg tenker på. Har samme ruter. Ikke noe problem å restarte. Det er forskjell på restart og reset. Prøv dette. Fikk akkurat samme svar på media connection test før jeg gjorde dette.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741
Kan hende at du avbrøt noe med et uhell når det gjelder firewalen på PC-en din. Windows sin vet jo at WMP er "ok".

 

Prøvde å koble til uten firewall i går. Prøvde også kun med windows sin firewall uten at det ble noe bedre.

 

 

Skal prøve å restarte ruteren.

 

 

Når jeg går i media player og skal prøve å dele til xboxen i menyen er det bare: "Other users of this PC" Vanligvis skal det også komme frem xbox360 her, men det gjør det altså ikke. Har lagt til "media player sharing..." og "media player" i windows firewall. Ellers har jeg ikke installert andre firewaller eller antivirus.

Endret av Slettet+19283741
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...