Astralnoise Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Heisann, jeg driver for tiden på med litt budsjettering ang. neste år, da jeg skal være student. Jeg lurte litt på hvordan man gjør følgende: Celle 1: Total kontosum Celle 2: Penger som skal trekkes så det står igjen 1000 kr La oss si at jeg har satt opp ei celle der jeg har summert alle overføringer inn og ut av kontoen, altså celle 1. Så skal jeg lage et ekstra punkt nedenfor som rekner ut hvor mye penger som kan trekkes fra kontoen (celle 2) slik at det står igjen 1000 kroner på celle 1 etter at de "overflødige" pengene er trukket (og da står i celle 2) Hvordan gjør jeg dette? Er det i det hele tatt mulig? EDIT: Det der ble rotete. Altså, jeg kunne jo laget det hele i tre faser med sum, overskuddstrekk og ettersum, men det tar så mye plass. Endret 18. april 2008 av Zaran Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Det ble vel litt rotete ja, men jeg sliter noen ganger med å forklare hvordan jeg vil ha ting Er det ikke bare å sette celle 2 som følger: =Celle1 - 1000 ? Eller er det noe jeg misforstår her:) Men ha en funksjon som endrer celle1 er litt verre. Endret 18. april 2008 av MrVilla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå