Gå til innhold

Hvor ofte bør man vaske dongeribuksa?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg pleier og bruke samme bukse 2 dager pår rad. men det er jo opp til deg selv, hvor aktiv du er osv.

Husker jeg hadde ei dongeribukse som jeg hadde sprunget noen kilometer i. Sløv som jeg er, glemte jeg å kaste den til vask, 3 måneder senere kom jeg over den igjen, d var ikke ei god lukt akkurat.

Lenke til kommentar

2 dager, ja...

Og jeg bruker dongeribuksa minimum 4 dager. Enkelte gang opptil 7 dager (avhengig av om jeg er ute eller om jeg sitter inne med dataen)

Synes dere at foreldrene mine bør klage på at buksene mine må vaskes hele tiden da?

Lenke til kommentar
2 dager, ja...

Og jeg bruker dongeribuksa minimum 4 dager. Enkelte gang opptil 7 dager (avhengig av om jeg er ute eller om jeg sitter inne med dataen)

Synes dere at foreldrene mine bør klage på at buksene mine må vaskes hele tiden da?

Du er 17 år så slutt å plag din mor med klesvasken din, det er på tide å bli voksen og vaske sine egen klær. Er forøvrig helt enig i at 7 dager er et greit antall dager du kan bruke buksen før du vasker den :D

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på typen bukse. Den siste rådenimbuksa jeg kjøpte i begynnelsen av mars har jeg enda ikke vasket, da jeg ikke har sølt noe på den. Har selvsagt brukt andre bukser i mellomtiden, og det lukter på ingen måte vondt av den nå.

Endret av Atald
Lenke til kommentar
Og hvis en rådenim-bukse starter å lukte litt vondt, heng den ut av vinduet i et par timer. Da får du luftet og fjernet lukt fra buksa :)

Eller legge de i en pose å slenge dem i fryseren, tar knekken på det meste.

Mens jeans generelt skal vaskes så sjeldent som mulig. (spessielt "rådenim")

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bukser skal ikke vaskes hele tiden, men det som er lurt er å ha flere bukser liggende, så kan du variere bruken mellom dem. Du kan gå en måned uten å vaske en bukse, så lenge du ikke går i samme bukse hver eneste dag, eller svetter i den, det jeg også vil anbefale er å skifte til koseklær med engang du kommer hjem, hva er vits med å gå med fine klær hjemme!? Ingen som ser deg liksom! Går aldri med jeans hjemme, det går bare i treningsklær osv. :p

Jeg har omtrent bare levis og lee bukser, og morra mi suger å vaske klær så de blir liksom ugly etter 1 par vask, så jeg kjøper heller mange sånn at jeg slipper å vaske etter 4 - 5 gangers bruk..

Edit: Jeg viser meg aldri utenfor huset med Joggebukse:p Anbefaler det heller ikke, med mindre man skal trene...

Endret av -sealiNe-
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...