Gå til innhold

Hideo Kojima skuffet over kraften i PS3.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ville ha vært bedre om Kojima ventet med å gi slike uttalelser til etter MGS4 var kommet ut, ikke før, kan umulig være bra markedsføring på noen måter.

Tror ikke det har noe å si, MGS4 er hovedsaklig et spill for fansen, og fansen vet at Kojima er perfeksjonist...jeg hadde blitt mer bekymret om han hadde begynnt å oppføre seg som Peter Molyneux...

Lenke til kommentar
Har fortsatt veldig stor tro på at det originale Metal Gear Solid er bedre enn MGS4. Metal Gear 2: Solid Snake er også muligens bedre.

 

Hehe, tror det skal godt gjøres å spa MGS4 under Snake Eater nivå. Har ikkje rundet sistnevnte, men har kommet meg eit lite stykke etter The Fury..intrykket mitt sålangt er meget skuffende. Skuffende og kjedelig bosser, uten noe som helst personlighet. Bare vasete karakterer egentlig. Spillet er så utrolig mye kjedeligere enn foregående spill, samt at det føles ikkje som MGS i heile tatt etter min meining. Mirakler må skje får å berge dette spillet noen hakk ihvertfall.

 

MGS4 tror eg blir skambra, og eg håper det innfrir.

Lenke til kommentar

MGS 3 virket litt malplassert ja. Det var hvertfall et forsøk på å gjøre noe nytt, noe som er blitt gjort med MGS serien. Heldigvis så er ikke MGS 3 så viktig for historiens del i MGS 4. Et par små detaljer, men ellers tror jeg ikke det vil være så viktig som MGS 2. Jeg er ganske overbevist om at MGS 4 blir det beste.

Lenke til kommentar

Synes det er kult at Kojima er ærlig. Og denne kommentaren kommer neppe til å skremme vekk fans av serien, da de skal ha spillet uansett for å få konklusjonen. Og de som ikke er fans kommer nok aldri til å få med seg dette utsagnet uansett :p

 

Og han sier jo ingenting om at spillet kommer til å skuffe. Bare at grafikken ikke blir så revolusjonerende som han hadde tenkt. Personlig forventa jeg aldri noen sinnsyk grafikk, det er ikke det som har imponert meg i de mange trailerne. Om MGS4 blir bra eller dårlig avhenger av hvordan gameplayet og historien er. Grafikken er bare der, etter min mening.

Lenke til kommentar
Så MGS4 "pusher" PS3? Det tror jeg ikke en dritt på. Det neste Kojima kommer med er vel "det finnes ikke substans nok i hele universet til å skape MGS4. Selv med all energien som finnes kan vi ikke skape spillet slik jeg vil ha det.

 

Visually, Metal Gear Solid 4 is even more striking on the console than it has been in released trailers. We always had a sense that what Kojima was showing us was incredible footage, but the detail within the game itself is simply breathtaking. One example of this: when an explosion goes off near Snake, a fine coating of dust covers the camera, adding to the cinematic feel of the game. Another showcase of the striking graphics is the seamless transition between cutscenes and gameplay, many of which are only highlighted by a camera shift to indicate the cutscene has ended and gameplay has begun.

 

Another thing that stands out is the sound quality of the game, which is presented in Certified Dolby Digital Sound. The ambient battlefield noise provides a haunting backdrop to onscreen action, making you feel like just one part of a much larger conflict. The game's soundtrack is subtly shaded by local musical influences, as in the Middle East level, punctuated by a driving techno beat that builds when the guards become alerted to your presence and increases further if gunplay breaks out.

Kilde

Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig i at MGS4 kan være ett av de første spillene til å virkelig sette kraften til PS3 på prøve, men om det blir ett spill som kommer til å presse PS3 til det absolutt ytterste, så tror jeg at det blir Final Fantasy XIII Versus.

Nja, tror God of War 3 kommer til å bli høyde punktet selv om det blir utsatt til 2010.

Lenke til kommentar

Ambisjoner møter restriksjoner, klassisk eksempel. Utviklere som bobler over av kreativitet og ønsker vil som oftest og møte lille hær Restriksjon en eller annen gang i løpet av utviklingen. Dette må jo og da overkommes, noe som skiller klinten fra hveten, de gode fra de geniale.

Lenke til kommentar

Som erfaringer med tidligere konsoller har vist, tar det minst 3 år før vi begynner å skimte kreftene som er iboende en konsoll. Etter 5 år nærmer vi oss et høydepunkt.

 

Angående God of War 3 er jeg litt nervøs for hvordan dette spillet ender opp. Er redd for at serien kanskje setter seg fast i fortiden. Uansett vet vi at lekker grafikk, god historie og svulstig slåssing vil være blant hovedingrediensene, men visse ting bør de forandre på skal spillet bli den "Frelseren" vi venter på.

Mine ønsker er i alle fall:

- Mer åpne områder

- Så og si alt bør kunne knuses og ødelegges

- Bli kvitt hele orb-systemet(exp-orbs, kister med liv og magi)

- Kratos bør kunne klatre(opp vegger) overalt

- ONLINE SAMARBEIDSSPILL!

 

KRYSSER FINGRENE

Endret av theMar
Lenke til kommentar

Husker dere ikke videoene vi så av MGS4 for en god stund siden. Der prater de om hvor fantastisk modellene ser ut og hvor detaljert alt er. Da går det såsi kun på oppløsning av tekstureer. Og nå sier Kojima at han er misfornøyd med at han sansynligvis måtte tone ned oppløsningen på visse eller flere teksturer. Akkurat samme prosedyre som gjøres av andre utviklere når de balanserer spill og prøver å få opp FPSen.

Vi får bare se hvordan spillet blir seende ut in-game. Tror ikke noen vil bli direkte skuffet, men kan se for meg at Kohima selv er skuffet da han sikkert hadde sett for seg PS3 som et monster uten grenser. Får meg til å tenke på når Tommy fra Tommy og Tigern lengter etter den hatten med proppel på og ser for seg at han flyr rundt omkring i verden! :p

 

Anywaysm, tror heller Mafia 2 kan komme til å støte på problemer med både dette og minnekapasiteten på grafikkbrikken i PS3en. Bare se på screenshots av Mafia 2. Ser nesten ut som at det ikke er mulig å få slik grafikk på konsollen engang utfra det vi har hørt her bl. a.

 

Altså, oppløsning på teksturer burde ikke være nødvendig å begrense på en "next gen" konsoll. Det burde jo være en av selveste kjernene i utvikling av en konsoll! Dumt at verken 360 eller PS3 ble helt det vi hadde trodd rundt E3 2005.

Endret av Kenny Bones
Lenke til kommentar
Jeg må si meg enig i at MGS4 kan være ett av de første spillene til å virkelig sette kraften til PS3 på prøve, men om det blir ett spill som kommer til å presse PS3 til det absolutt ytterste, så tror jeg at det blir Final Fantasy XIII Versus.

Nja, tror God of War 3 kommer til å bli høyde punktet selv om det blir utsatt til 2010.

Du må også tenke på det at Kojima er kjent for å presse konsollene til sine grenser. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...