Vrengtpolvott Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 The latest issue of the UK's Edge magazine contains an interview with Metal Gear creator Hideo Kojima, who expresses disappointment with the latest game in the series, Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots. It isn't so much the gameplay itself as it is the graphics. "Game-wise, it's pretty close to the original vision: you sneak into the battlefield and can choose whether to do a stealth game or interfere with the battle more directly. But the graphic, side things like motion-blending and the size of the map, totally was not accomplished to my original vision - to my satisfaction. "When we first showed the game engine at TGS, the staff were really proud and happy. PS3 was a dream machine, y'know, and we were going to work on this and that - and we had so many ideas. But when we actually started developing the game, we realized there were a lot of restrictions and so it turned out how you see it today. The original vision was to go ten steps further, the reality was just one step, which isn't to say we didn't progress. I remember saying three years ago that we wanted to create something revolutionary, but in reality we couldn't really do that because of the CPU. We're using the Cell engine to its limit., actually. We weren't really aware of what the full-spec PS3 offered - we were creating something we couldn't entirely see. Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 [sarkasme]Nei akk og ve, nå kommer jeg bare til å tenke på hva MGS4 kunne ha vært når jeg spiller det.[/sarkasme] Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 [sarkasme]Nei akk og ve, nå kommer jeg bare til å tenke på hva MGS4 kunne ha vært når jeg spiller det.[/sarkasme] Hehe, ja, det verste er jo at det er garantert folk som kommer til å gjøre det også Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 [sarkasme]Nei akk og ve, nå kommer jeg bare til å tenke på hva MGS4 kunne ha vært når jeg spiller det.[/sarkasme] Hehe, ja, det verste er jo at det er garantert folk som kommer til å gjøre det også Det tviler jeg meget sterkt på. Da ka kan man likså godt ergre seg over alle spill fordi enkelte designkompromiss måtte inngås. Det skjer i all spillutvikling. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Min ergrelse kommer til å gå til spill som fortjener det. MGS4 tror jeg ikke kommer til å bli en av dem. Lenke til kommentar
Avean Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Dette er ikke noe negativt mot PS3 da, det er bare at Hideo Kojima har skyhøye planer. Han ville sikkert lage en interaktiv film med spillet. Jeg er ikke fornøyd med hvordan spill er med min Quad 3Ghz og 8800 Ultra kort jeg heller. Men det er jo ikke noe bedre på markedet enda så Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Nedhyping eller sannhet? Uansett vil dette få meg til å avstå fra å prøve online betaen, da det later til at han refererer til denne med tanke på å innfri til forventningene. Nå venter jeg til 12. juni og møter spillet slik det er da. Nå kommer problemene med å hype et spill opp i skyene ... Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Nå er han ikke skuffet over kraften i Ps3, men rett å slett i teknologien slik den er i dag. Den klarer ikke innfri hans enorme forventninger. Lenke til kommentar
S-r-ex Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Dkal han ha kraft, kan han få seg en serverfarm av Bladecenter QS21'er, dual CELL med alle SPE'er tilgjengelig :grin Koster bare $10k stykket, hehe... Eller en av Blue Gene-maskinene... Endret 18. april 2008 av S-r-ex Lenke til kommentar
DeNile Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Nå er jo Kojima kjent for å være en ekstrem perfeksjonist, så dette er ikke nødvendigvis en dum ting. En del av ideene måtte nok skrinlegges, men spillmessig så er jeg overbevist om at MGS 4 kommer til å innfri. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Nå er han ikke skuffet over kraften i Ps3, men rett å slett i teknologien slik den er i dag. Den klarer ikke innfri hans enorme forventninger. les engang til... PS3 er jo teknologien idag, så dermed er and skuffet over hva PS3 kan prestere. mulig dette er bare for og sikre seg selv, hvis MGS4 ikke blir helt som fansen har forventet. Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Er det noe jeg ikke skjønner her? Fake? Sarkasme? Det er vel ikke så veldig lurt av Kojima å gå ut med en slik uttalelse nå rett før spillet skal lanseres? Av det jeg har sett ser spillet bedre ut enn alt annet som har kommet til PS3 så langt. Jeg trur fortsatt at det ikke bare er kraften det kommer ann på, men hvor godt man klarer å utnytte den kraften som er der. Så om Kojima ikke er fornøyd ville det ikke vært lurere å komme med en ny 6-8 måneders utsettelse og faktiskt gjøre det helt perfekt? I dunno, det her virker bare helt høl i hue Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Nå er han ikke skuffet over kraften i Ps3, men rett å slett i teknologien slik den er i dag. Den klarer ikke innfri hans enorme forventninger. les engang til... PS3 er jo teknologien idag, så dermed er and skuffet over hva PS3 kan prestere. mulig dette er bare for og sikre seg selv, hvis MGS4 ikke blir helt som fansen har forventet. Jada, har lest hele greia. Han er skuffet over hva de klarte å gjøre med teknologien de hadde tilgjengelig. De/han hadde enorme forventninger og ideer om hvordan spillet skulle være. Men ble skuffet da de ikke klarte å få dette til, med de begrensningene dagens teknologi setter. Slik BØR det være for enhver utvikler! Teknologien skal sette begrensningene, ikke utviklerenes fantasi, kunnskap osv osv. Lenke til kommentar
Whackedorange Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Han hadde ett overhypa syn på kraften i PS3 og har sannelig tatt bladet fra munnen og sagt att PS3 er ikke ett så stort vidunderbarn som han først hadde forestilt seg. Godt å se att noen faktiskt klarer å innse att PS3 er ikke så innmarie ultrahyper som enkelte vill ha det til. Maskinen er bra den men ikke så bra som mange kanskje hadde forestilt seg i begynnelsen. Kojima miner meg ganske mye om P. Molenyum eller hva heter som hadde så ufattelig mange ideer om spillet Fable som aldri ble slik vi ble forestilt oss att det kunne bli. Kanskje man allikevell skal ta MSG4 en nærmere titt når det kommer selv om jeg ikke hadde tenkt å gjøre så. Endret 18. april 2008 av Whackedorange Lenke til kommentar
XDamage Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 For ordens skyld. Kojima har vært misfornøyd med samtlige nyere MGS spill. Slik er det å være perfeksjonist. Fansen er heldigvis ikke av samme mindset. Unntatt ang. Raiden kanskje. Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Enhver utvikler drømmer nok om hva som blir mulig når neste generasjons teknologi kommer ut. På akkurat samme måte som vi gamere gjør. Men forventer man for mye blir man ofte skuffet. Dette stopper derimot ikke MGS4 å mest sannsynlig bli ett av tidenes spill for min del. Men den avgjørelsen får man ta når man har gjennomført spillet. En ting er sikkert though, historien er bedre enn noen andre spillserier PUNKTUM Ler litt av en del av kommentarene rundt om på forum's der det virker som om at noen er bekymret for at MGS4 ikke blir bra på grunn av Kojima's ærlige kommentarer. At Kojima er skuffet betyr egentlig ingenting. Hadde vært noe annet om en utvikler i EA var skuffet over neste NFS spill eller noe slikt. Da vet man at spillet blir elendig. Disclaimer: The above text is not facts, and should only be considered as Urgelol's own views and thoughts on the subject. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 nå skal ikke jeg si noe før jeg har spilt spillet. men virker litt som mr-kojima tenker litt for høyt om seg selv. hvis han mener dette er det beste de får til på PS3, så er ikke det veldig positivt for PS3, den har jo en del år igjen. men kojima lager nok noe bedre nærmere slutten på livssyklusen til PS3 så da har han bæsja i skuffen med denne uttalelsen Lenke til kommentar
UrgeLoL Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 nå skal ikke jeg si noe før jeg har spilt spillet.men virker litt som mr-kojima tenker litt for høyt om seg selv. hvis han mener dette er det beste de får til på PS3, så er ikke det veldig positivt for PS3, den har jo en del år igjen. men kojima lager nok noe bedre nærmere slutten på livssyklusen til PS3 så da har han bæsja i skuffen med denne uttalelsen Bæsjet i skuffen? Han er skuffet over at han ikke fikk til mere med Ps3 i dag. Så om han klarer bedre om ett par - tre år så har han bæsjet i skuffen? Okey....??? Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 men virker litt som mr-kojima tenker litt for høyt om seg selv. Det skal godt gjøres Lenke til kommentar
Agg Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 men virker litt som mr-kojima tenker litt for høyt om seg selv. Hvis han er skuffet over det han har fått til så har han vel ihvertfall ikke for høye tanker om seg selv...men mannen er jo perfeksjonist til fingerspissene, så at han ikke er fornøyd er vel egentlig ingen overraskelse. Spillet blir nok uansett noe av det beste vi har sett på noen plattform hittil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå