Gå til innhold

Trenger politikkdelen underkategorier?

Anbefalte innlegg

Politikk og samfunn har vokst seg til å jevnlig være blant forumets fem største kategorier, når det kommer til trådvisninger. Daglig er det jevnt over aktivitet i mer enn 20 tråder.

Spørsmålet er da om dere brukere føler et behov for underkategorier i foraet, for å bedre oversikten? Eksempelvis ha en for innenriks, en for utenriks osv. Eventuelt opprette en underkategori som tar for seg stortingsvalg i perioden før og etter valget, for å bedre "sortere" det.

Eller fungerer det greit nok slik det er i dag? Får man med seg tråder før de forsvinner flere sider bak og er det oversiktlig nok til å finne frem?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-95147

Sier velkommen til nissen :new_woot:

Han dukker opp til stadighet utenfor sesongen i PRS-delen. :whistle:

Ja, jeg tror eller mener at den delen av forumet kunne ha en mengde med undergrupper. Kan bare ikke se for meg en struktur foreløpig. Så ta denne mest for at jeg vil ha tråden i mine innlegg til jeg får tenkt meg om.

:)

Lenke til kommentar

Jeg er for en mer oversiktelig deling av Politikk og Samfunn. Jeg føler at mange av de aktive trådene ligger nettopp i Politikk og Samfunn. En mer oversiktelig deling av Politikk og Samfunn vil gjøre det enklere å finne tilbake til gamle tråder. Man trenger ikke så mange underforumer det meste av deling vil hjelpe.

Lenke til kommentar

Et for norsk politikk, et for internasjonal politikk og et aktualitetsforum hadde ikke vært å forakte.

Problemet med en slik inndeling derimot er at man får dårligere oversikt og dermed færre deltagere i noen av trådene. Dette siden det er enklere å sjekke et forum enn tre. Internasjonal politikk vil da trolig være det som taper seg mest.

Lenke til kommentar

Jeg liker også sånn det er nå.

Nasjonalt vs internasjonalt synes jeg blir litt kunstig da mange saker er begge deler. Det samme gjelder lokalpolitikk og aktuelle saker.

Kategorien er heller ikke oversvømt av tråder så det går fint å holde det som i dag.

Lenke til kommentar

Når det kommer til aktivitet så er den på topp fem på forumet (dvs om man tar for seg alle 200-300 kategoriene) :)

Så aktivitet er det (derfor også forespørselen er kommet). I tillegg vokser kategorien stadig. Men jeg ser ikke noe poeng i å endre kategorien om brukerne av den er fornøyd :)

Lenke til kommentar

Jeg mener at det florerer ikke såpass med mange ulike tråder. Veldig mange gjengangertråder. Det ville blitt nboen delvis aktive underkategorier fremfor ett akkurat passelig aktivt hovedforum.

Hvis man sjekker forumet daglig. Så fyller det såvidt opp en ny side med nye tråder.

Lenke til kommentar

Ja, dette er en kjempe ide Dotten. Gjør de litt slik som VG nett har gjort på sitt debattforum. De har delt inn i mange flere grupper, en bare "Politikk". Dette vil gjøre det enklere å feks. debatere sitt interesse område, enten det er jus eller innvadring!

EDIT: Skriveleif

Endret av roberteh
Lenke til kommentar

VG - nett har kategoriene

Politikk - internasjonal

Politikk - Norsk

Midtøsten

Rasisme/innvandring

Norge og EU

Aktuelt

Forskjellen mellom VG og dette forumet er at det er betydelig færre debattanter og kvaliteten på hele den samfunnspolitiske delen holder betydelig høyere standard. I tillegg så overlapper flere av kategoriene seg når man for eksempel får utenrikspolitiske spørsmål eller saker om hvordan norges posisjon skal være. Det skal også nevnes at som tidligere vgd-debattant så er det ett par gjengangere som spammer ned forumene der med det samme greiene om og om igjen.

Når man ikke klarer å fylle opp en side med nye tråder på en dag (standard visning), så trenger vi virkelig ikke å lage underkategorier som gjør det lettere å gå glipp av enkelte saker. Det kommer til å bli mye feilpostet og man får flere labre underkategorier fremfor en aktiv en.

Jeg kan ihvertfall ikke påstå at den er uoversiktelig slik den er nå, og jeg kan ihvertfall ikke påstå at den er for aktiv eller har for mange tråder. Slik har det vært ganske lenge.

Endret av Rampage
Lenke til kommentar

Når det gjelder valg tror jeg det kan være en ide å ha en midlertidig underkategori (Storingsvalg xxxx) eller noe i den dur, for å fange opp den økende trafikken slike hendelser medfører. Vi må også huske på at de aller fleste brukerne ikke er inne daglig, så da blir det ikke alltid så greit om man må bla noen sider for å få med seg tråder (mest sannsynlig får man da ikke med seg det som ble postet for to dager siden).

Rent personlig så kjører jeg maks på antall tråder per side (dette kan man selv stille på i kontrollpanel). Men spørs hvor mange som er klar over den muligheten.

Lenke til kommentar

Jeg synes et underforum for "akutelt" kunne være en god idé. Å dele det opp for mye vil bare gjøre det uoversiktlig men om tråder som handler om "Se hva for noe forferdelig jeg leste i blabla i dag" og andre tråder om dagsaktuelle saker fra pressen, synes jeg ikke det gjør noe.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...