Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Anbefalte innlegg

Har forsøkt å lese meg opp litt på forumet, men dette blir bare røre!

Ser at flere glatt kommer opp i 3,6 GHz bare ved å øke fsb'en, men når jeg forsøker dette går maskina i stå. Rota litt med voltinnstillingene også, liten suksess... Måtte la maskina kjøle seg ned før jeg i det hele tatt kom meg inn i BIOS igjen.

Jeg kan kun øke fsb totalt, så istedet for 1333 legger jeg inn 1600. har prøvd med unlinked på minne, da jeg har liten tro på at minnet tåler samme hastighet :)

Har også prøvd litt lavere fsb, funker ikke.

Noen som har tips? Jeg har følgende system:

Intel E6850

Asus P5N32E-SLI rev 1403

Geil 2GB DDR2 PC6400 800MHz Ultra (skal være 4-4-4-12, CPU-Z sier 5-5-5-18)

EVGA 8800 GTS 640MB

Takker for tips... å kaste sjitn på sjøen er ikke et alternativ ennå :)

post-86744-1208535930_thumb.jpg

post-86744-1208535938_thumb.jpg

post-86744-1208535941_thumb.jpg

post-86744-1208535944_thumb.jpg

post-86744-1208535947_thumb.jpg

Endret av inawindyplace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Mer volt på NB.

Mer volt er standarsvaret? På alt?

Her må nok "Snipsat1" på forumet trå til med sine ekspertråd.

@Trådstarter:

Dersom du virkelig har lest på forumet (og andre steder) ville du sett at mange sliter seriøst med dette chipset'et.

Må nesten ha "hvit doktorfrakk" og mye tålmodighet for å få til en skikkelig klokk.

Har man tid til det og finner ut av akkurat sin Bios/sitt kort kan man få bra resultat.

Jeg ville vurdert "til-sjøs-løsningen". :D

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Har prøvd 1400, 1500, 1550 og 1600 nå, maskina går i stå.

Prøvde å skru opp litt på NB, dette medførte bare at temperaturen gikk tett oppunder 70 grader før maskina nok en gang gikk i stå.

Har skjønt for lenge siden at dette med overklokking kanskje ikke er helt min greie, "hvit frakk" ikke i mitt klesskap :)

Er det KUN NB man trenger justere volt på?

Men flyr FSX en del, og der trenger man etter det jeg har lest all muli cpu-kraft man kan få? hadde vært greit å tyne cpu'en litt mer enn standard i alle fall

Lenke til kommentar

når jeg skulle klokke p5n-e sli (lillebrorn til ditt) så var det VELDIG vansklig å komme stabilt over 333 uten ekstrem kjøling på chipsett. med minne kjørende på 1 kanal i stede for 2 og hastighet satt til 667mhz. så klarte jeg såvidt å boote opp memtest fra en ubuntu cd på 400fsb (1600).

det er VIRKLIG som mange sier. det er veldig vansklig å klokke med nvidia chipset kontra intel chipset. akuratt nå kjører jeg p35@500mhz fsb (2000) uten at chipsettet egentlig svetter. den stakar e6300 cpu'en svetter derimot mer =)

Lenke til kommentar

Kan ikke si at jeg hadde store problemer med å få min cpu opp på 3,6 og gjorde som du bare hadde lest rett opp på 1600 i bios. Har dog gammel bios på mitt kort rev 1002 elns. Kjørte fint og stabilt på 3,6 med boxed kjøling så kan nok hende biosen din er slem :!:

Lenke til kommentar
så, for at jeg skal få klokket denne cpu'en på en folkelig måte, må jeg med andre ord bytte hovedkort? nå blir det deng på han som anbefalte kortet, kostet flesk også :)

Anbefaling hovedkort???

Spørs hvor mye du skal legge ut. Men kjøp P35-chipsett. 65nm C2D flyr på p35. Kan anbefale Abit IP-35 av hele mitt hjerte, kanonbillig kort som klarer rundt 550fsb med god prosessor og luftkjøling. Og dette var 45nm! 65nm prosessorer klokker mye bedre fsb på p35.

Lenke til kommentar

har prøvd allt jeg finner av tips på nettet snart nå, maskina kommer seg inn i vista, men der henger den på "siste innspurt" i loadinga. Må være noe som krøller seg til der. Anyone?

økte fsb fra 1333 til 1350 bare for å prøve, og samme resultat der som ved alle andre økninger

har uansett gitt opp dette nå. det blir å bestille nytt hovedkort. Får vel legge ut dette kortet for salg til noen som trenger et slikt ett.

-> todda7: ser at det er flere forskjellige ip35 kort, hvilket?

Endret av inawindyplace
Lenke til kommentar
Mitt IP35 pro klarte 590 fsb med 45nm!

Du har Pro. Jeg tenker på IP35, ikke Ip35-E eller pro.

Men såklart, pro er et kanon kort, men om det er verd pengene er opp til deg å velge.

Han spurte om hvilket av korta han skulle velge, så eg berre sa det eg hadde klart :p men trudde aldri at det kortet ville klare noko særleg. Testa det då Maximus Formula kortet mitt ikkje funka, eg vart skikkeleg overraska!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...