care1337 Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Hei. Jeg har kjøpt et hovedkort av denne typen: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=321979 , men når jeg skal koble til start/reset/hdd-led-kablene skjer det nothing. Jeg er 100% sikker på at jeg har plassert kablene riktig (utifra manualen) jeg har også forsøkt utallige kombinasjoner - men ingen ting virker. Det eneste jeg får til er et svakt lys på startknappen, så det tyder jo på at det er liv i hovedkortet. Alt annet er koblet riktig, så det er bare å få power/reset/hdd-led etc. på riktig plass. Takker for all hjelp! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Det er bare en knapp du trenger å koble for å komme i gang. De to pinnene til startknappen skal bare kortsluttes et lite øyeblikk, så skal PCen starte. Når du har fått det til kan du koble resten. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Sånn ser det ut i forstørret bilde i alle fall; H.D.D LED - Pin 1 & Pin 3 RESET SW - Pin 5 & Pin 7 POW LED - Pin 2 & Pin 4 POW SW - Pin 6 & Pin 8 Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Sånn ser det ut i forstørret bilde i alle fall; H.D.D LED - Pin 1 & Pin 3 RESET SW - Pin 5 & Pin 7 POW LED - Pin 2 & Pin 4 POW SW - Pin 6 & Pin 8 Har prøvd akkurat som du beskrev. Nytter ikke. Har gitt opp jeg... bestiller heller et annet hovedkort.. Mistenker at dette kortet kan være defekt? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Det eneste jeg får til er et svakt lys på startknappen, så det tyder jo på at det er liv i hovedkortet. Altså den lyser opp når du trykker inn Power-knappen? Hvilken av vifte-kontaktene har du forresten koblet cpu-vifte i? Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Det eneste jeg får til er et svakt lys på startknappen, så det tyder jo på at det er liv i hovedkortet. Altså den lyser opp når du trykker inn Power-knappen? Hvilken av vifte-kontaktene har du forresten koblet cpu-vifte i? Har koblet CPU vifta i riktig kontakt! Det er helt sikkert. Ingen ting lyser når jeg trykker inn powerknappen. Men når jeg kobler til ledningene til pæra (som vises på startknappen) får jeg lys... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 ok. Grunn til at jeg spurte er fordi jeg ser at system-fan(kabinett vifte) kontakten har en uvanlig plassering helt øverst (i området der man ofte finner cpu-kontakter). Hvis du i tillegg evt. hadde en cpu-vifte med 3 ledninger/pins, så kunne man risikert å koble den der. Mulig PCer booter opp alikevel ved en slik feilplassering (det vet jeg ikke, har "ikke prøvd"). Bare prøver å tenke gjennom mulige/umulige feilkilder. Ellers så vet jeg sannelig ikke hva det kan være. Brukt dette kabinettet(ledningene) før og vet det har fungert, eller er det helt nytt? Lenke til kommentar
care1337 Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 ok. Grunn til at jeg spurte er fordi jeg ser at system-fan(kabinett vifte) kontakten har en uvanlig plassering helt øverst (i området der man ofte finner cpu-kontakter). Hvis du i tillegg evt. hadde en cpu-vifte med 3 ledninger/pins, så kunne man risikert å koble den der. Mulig PCer booter opp alikevel ved en slik feilplassering (det vet jeg ikke, har "ikke prøvd"). Bare prøver å tenke gjennom mulige/umulige feilkilder. Ellers så vet jeg sannelig ikke hva det kan være. Brukt dette kabinettet(ledningene) før og vet det har fungert, eller er det helt nytt? Jepp. I`know. Kabinettet og ledninger er brukt før. Men jeg har også prøvd en annen startknapp. Jeg trur jeg bare setter strek over denne - og (later som) hovedkortet er defekt. Noe som er svært sannsynlig siden jeg overhodet ikke får det til. Hovedkortet er ikke til meg selv, derfor kjøpte jeg den billigste dritten jeg fant. Men man får vel det man betaler for. Bestiller nytt hovedkort! Sender dette tilbake,,,, Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå