Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

I dag kasta en av ungene i gata ei rive i været og uheldigvis, traff den min splitter nye bil på panseret. Har prata med foreldrene hans såvidt, men er litt usikker på hva jeg skal si her.

Bulken er ca 1 cm i diameter og ligner litt på en typisk dør i sida bulk, er litt riper rundt bulken men lakken er ikke helt skrapet av.

Er det mulig å få slikt fint igjen uten å lakke hele panseret? Evt hva tror dere en slik skade vil koste å rette? Bør jeg kreve at det blir gjort på merkeverksted?

Skikkelig kjipt siden bilen er helt ny, hadde det vært en gammel hadde jeg ikke brydd meg. Men jeg må jo få fiksa det der...

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vell det er vell bare å si det slik som det er, evt anmelde de.

Nå tror jeg ikke det er noen fare for at det ikke ordner seg på et vis. Men burde jeg få merkeverksted til å se på det? Eller burde jeg godta at det blir gjort annet sted.

Rettslig er jeg ikke sikker på hvor man står i slike saker, han som gjorde det er jo mindreårig. Faller ansvaret over på foreldrene da? Eller er alternativet og bruke min forsikring? (noe som helt sikkert ikke er lønnsomt) Aldri vært borti noe slikt, men hadde en av mine unger gjort noe slik hadde jeg selvsagt gjort opp for skadene.

Lenke til kommentar

Foreldrene er ansvarlig for inntil 5000 kr for hvert skadetilfelle som mindreårige barn forårsaker, restene må du kanskje regne med å dekke selv eller ta på forsikringen. Jeg vet ikke helt hvor dyrt det blir for deg. Problemet i slike saker er ofte å bevise hva som har skjedd hvis du ikke finner ut hvem av ungene som gjorde det eller hvis de nekter for å ha gjort det. Politiet er vell ofte heller ikke særlig interessert i legge masse tid og ressurser i slike bagateller. Så det er vell mest opp til deg selv hvis du får den som gjorde det til å innrømme skyld og får foreldrene til å påta seg ansvaret så bør de vell bla opp inntil 5000 kr for å bevare nabofreden :D

Lenke til kommentar
Foreldrene er ansvarlig for inntil 5000 kr for hvert skadetilfelle som mindreårige barn forårsaker, restene må du kanskje regne med å dekke selv eller ta på forsikringen. Jeg vet ikke helt hvor dyrt det blir for deg. Problemet i slike saker er ofte å bevise hva som har skjedd hvis du ikke finner ut hvem av ungene som gjorde det eller hvis de nekter for å ha gjort det. Politiet er vell ofte heller ikke særlig interessert i legge masse tid og ressurser i slike bagateller. Så det er vell mest opp til deg selv hvis du får den som gjorde det til å innrømme skyld og får foreldrene til å påta seg ansvaret så bør de vell bla opp inntil 5000 kr for å bevare nabofreden :D

Nå innrømte ungen at han hadde gjort det forran meg og sine foreldre så den saken er grei.

Da er det bare å få seg en takst på skaden da, føler meg litt fisefin. Men bilen er tross alt ikke mer enn 5 måneder gammel, litt nøye på det er det kanskje ikke så rart en er da. Hadde han bare herpa den gamle hiacen min hadde jeg glatt gitt faen for fredens skyld.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...