Gå til innhold

Hvilket dataspill er verdens mest populære?

Anbefalte innlegg

Dune 2 var faktisk såpass nyskapende at anmeldelsen jeg leste av det i februar '93 først og fremst sammenlignet det med Civilization, som jo er en ganske annerledes affære. Det var forøvrig i gamle PC Review - et spillmagasin ingen lever opp til i dag hva gjelder journalistisk kvalitet.

HE HE HE. Storkjefta idiot. Ja jeg vet jeg tar hardt i, Men å komme med en sånn uttalelse, FORVENT DET!

:grumpy: GAMLE INCITE PCGAMES :grumpy: VAR ehh mye bedre enn det dritt bladet ditt. Vel jeg har jo ikke lest det, Men Incite var alt enn kunne drømme om. nok et: VEL, Nå har jo deres (slik jeg ser på det) argeste konkurrent tatt over Incite PC Games, det kaller seg PCG!

Der fikke du den, Og siden jeg er på dette humøret:

Praetorians RULER!................................. :grumpy::grumpy::grumpy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Starcraft er det beste dataspillet det revolusjonerte rts spillene!!!!!!!! :D

Faktisk så var vel Warcraft som var det første RTS-spillet hvis jeg husker riktig. Det hadde ikke samme grafikk og grensesnitt som SC men Warcraft bør få æren for "revolusjonen".

Hmm...kan stemme....Dune 2 var det første....Warcraft litt revulusjon...men C&C Tiberian Dawn i 1995 synes jeg var en REVOLUSJON!! :) (Velg så mange units du kan!!) :)

Lenke til kommentar

Hmm ble endel personlige meninger her selv om forum makeren ikke ønsket det.

Det hele kommer vel ann på hvordan man måler det i mest solgte enheter eller i utbredelse. I solgte enheter

Vil jeg vel anta

1.Myst

2.The sims

3.starcraft

4.Half life

osv

men i utbredelse er listen helt annen, før var piratkopiering mye mere vanlig enn det er nå stort sett alle som hadde en datamaskin hadde fått noen spill av venner.

derfor vil jeg tippe

1.Doom

er vel verdt å sjekke ut

http://money.cnn.com/2002/03/27/commentary.../column_gaming/

og

http://www.barracuda-gssm.com/timelapse/sp...s/bestgames.htm merk: tom. '98

Skulle ikke mye søking til for å finne ut det.

dere som hevder på tro og æra at ditten datten er best burde sjekke ut

http://www.cdaccess.com/html/pc/150best.htm synd den er fra '96

morsom lesing en litt gammel liste men anyways det fantes spill før de nye såkalte blockbusterne som har 99999999 kr i reklame budsjetter osv.

Lenke til kommentar
Ville bare si at CS IKKE er et spill...

Half life er et spill, men det lå ikke på så mange av listene her...

Men jeg vil nok tippe at StarCraft er vinneren...

Hva er det som gjør HL til et spill og CS ikke? Riktignok er cs basert på HL-motoren, men den er jo igjen baset på q2-motoren. At mod-versjonen ikke er et spill kan jeg nok være med på, men retail er ihvertfall et spill slik jeg ser det.

AtW

Lenke til kommentar

ATWindsor : Når Quake2 ble gitt ut ble det solgt som et individuelt spill fra begynnelsen av. Det samme gjelder Half life. Det gjorde IKKE CS.

å påstå at cs er et spill er latterlig det er en modifikasjon til half life som forandrer elementer i half life motoren.... Action Quake 2 som CS er ganske løst basert på er bestandig blitt sett på som en mod, gi meg en god grunn til at cs skal kunne kalles et spill..?

//CandyShot

Lenke til kommentar
Vel. Du kan da si deg enig i at Age of Empires er det mest Revolusjonerende til nå??

:shrug: Vel, AoE er jo ikke mye spilt i disse dager, men omtrent alle (Jeg sier omtrent fordi Praetorians er ikke slik) bygger på slik AoE var???

Å husk som vi lærte på konfirmantundervisningen: Elsk, ikke hat......

Jeg vil ikke si at AoE var spesielt revolusjonerende. Det var en ny vri på sjangeren kanskje, men det er jo et sammensurium av ideer fra f.eks. C&C/Warcraft. Det hadde selvfølgelig noen nye elementer, du kan kanskje snakke om evolusjon, men ikke revolusjon! Må du bruke så sinnsykt med smileys forresten? Ser alt annet enn bra ut.

Lenke til kommentar
Starcraft er det beste dataspillet det revolusjonerte rts spillene!!!!!!!! :D

Faktisk så var vel Warcraft som var det første RTS-spillet hvis jeg husker riktig. Det hadde ikke samme grafikk og grensesnitt som SC men Warcraft bør få æren for "revolusjonen".

Hmm...kan stemme....Dune 2 var det første....Warcraft litt revulusjon...men C&C Tiberian Dawn i 1995 synes jeg var en REVOLUSJON!! :) (Velg så mange units du kan!!) :)

Det første C&C spillet het bare "Command & Conquer". Hvis du tenker på C&C Tiberian Sun (det finnes ikke noe som heter C&C: Tiberian Dawn), så kom ikke det ut i 1995, men 1999

Lenke til kommentar

De eneste som samler inn noenlunde semi-troverdige tall på hva folk spiller og hvor mye som blir spilt av hvert spill er Gamespy.

Deres tall for First Person Shooter's viser at selv om man legger sammen alle som spiller Battlefield 1942, Medal of Honor (both Allied Assault and Spearhead), America’s Army, UT2003, Unreal Tournament, Quake III Arena, Return to Castle Wolfenstein, Neverwinter Nights, Soldier of Fortune 2, og Tribes 1/2, så er det likevel dobbelt så mange som spiller Half-Life.

Ganske oppsiktsvekkende tall i grunnen. Til en hver tid på døgnet er det fra 65000-80000 som spiller Half-Life og underkattegoriene (de fleste spiller CS).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...