Gå til innhold

Hvilket dataspill er verdens mest populære?

Anbefalte innlegg

Faktisk så var vel Warcraft som var det første RTS-spillet hvis jeg husker riktig. Det hadde ikke samme grafikk og grensesnitt som SC men Warcraft bør få æren for "revolusjonen".

Du husker nok feil, dune2 var det første (som jeg vet om ihvertfall), men warcraft var endel bedre, og warcraft 2 er jo glitrende, synes det kommer tett opp mot de beste mplayer-rts-spilene selv i dag, synes bla det er artigere enn warcraft3.

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener at gode gamle Doom var det største "noensinne" for bare et par år tilbake. Mulig det ikke er det nå lenger. Doom ble gigantisk på sin tid mye pga. piratkopiering, så dette gjelder ikke bare nye spill. Holder en knapp på CS som største multiplayerspillet.

Lenke til kommentar
Starcraft :lol: er det beste dataspillet det revolusjonerte rts spillene!!!!!!!! :D

Ehh, ikke for å klage, Og JEG skal ikke si Praetorians :lol::lol: . Men det jeg vil fram til her er at Starcraft etter min mening er et svært lite revolusjonerende spill! Det suger etter min mening :grumpy::shrug: . Age of Empires var det spillet som gjorde REVOLUSJON :woot: !!!!!!!

Lenke til kommentar

Ahh, gode gamle Dune 2 og Warcraft... *mimre mimre*

Utrolig effektivt interface i Dune 2: Hvis du f.eks har 10 units som skal angripe en unit som kommer mot deg, måtte du først klikke på én unit, klikke på attack, og klikke på den du skulle knerte. Som sagt, utrolig effektivt :lol:

Lenke til kommentar
Faktisk så var vel Warcraft som var det første RTS-spillet hvis jeg husker riktig. Det hadde ikke samme grafikk og grensesnitt som SC men Warcraft bør få æren for "revolusjonen".

Du husker nok feil, dune2 var det første (som jeg vet om ihvertfall), men warcraft var endel bedre, og warcraft 2 er jo glitrende, synes det kommer tett opp mot de beste mplayer-rts-spilene selv i dag, synes bla det er artigere enn warcraft3.

AtW

Dune1 da? fins ikke det?

Lenke til kommentar

AtW

dune1 kom faktisk før dune2.

Lenke til kommentar

Ehh, ikke for å klage, Og JEG skal ikke si Praetorians :lol::lol: . Men det jeg vil fram til her er at Starcraft etter min mening er et svært lite revolusjonerende spill! Det suger etter min mening :grumpy::shrug: . Age of Empires var det spillet som gjorde REVOLUSJON :woot: !!!!!!!

du er dårlig i starcraft ikke sant? det som er revolusjonerende i starcraft er spillemåten man må spille på for å vinne en kamp, den er unik i starcraft, ingen andre spill som har lignende gameplay.

det revolusjonerte alt, jeg tror det er siden det er balansert, jeg vet ikke om noe annet pc-spill som er balansert, kanskje wc3 men jeg har nesten bare spilt custom game på det.

Lenke til kommentar

Ehh, ikke for å klage, Og JEG skal ikke si Praetorians :lol:  :lol: . Men det jeg vil fram til her er at Starcraft etter min mening er et svært lite revolusjonerende spill! Det suger etter min mening :grumpy:  :shrug: . Age of Empires var det spillet som gjorde REVOLUSJON :woot: !!!!!!!

du er dårlig i starcraft ikke sant? det som er revolusjonerende i starcraft er spillemåten man må spille på for å vinne en kamp, den er unik i starcraft, ingen andre spill som har lignende gameplay.

det revolusjonerte alt, jeg tror det er siden det er balansert, jeg vet ikke om noe annet pc-spill som er balansert, kanskje wc3 men jeg har nesten bare spilt custom game på det.

Ehh der har du nok rett. Men jeg har kun spilt Starcraft en eneste gang. OG ja, du har rett, Jeg kan ikke si så mye dritt om Starcraft :grumpy: siden jeg ikke har spilt det. MEN JO :woot: . Det kan jeg :evil: . >Det jeg så da jeg spilte det var fryktelig. Gameplayet var vel det eneste som gjorde noe :shrug: . Grafikken var tja, GRUSOM :grumpy: ! Vel. Du kan da si deg enig i at Age of Empires er det mest Revolusjonerende til nå??

:shrug: Vel, AoE er jo ikke mye spilt i disse dager, men omtrent alle (Jeg sier omtrent fordi Praetorians er ikke slik) bygger på slik AoE var???

Å husk som vi lærte på konfirmantundervisningen: Elsk, ikke hat......

(WarLord)_ZeZar

www.warlordclan.tk

Lenke til kommentar

Dune 2 var faktisk såpass nyskapende at anmeldelsen jeg leste av det i februar '93 først og fremst sammenlignet det med Civilization, som jo er en ganske annerledes affære. Det var forøvrig i gamle PC Review - et spillmagasin ingen lever opp til i dag hva gjelder journalistisk kvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...