Gå til innhold

Hvilket dataspill er verdens mest populære?

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har et skoleprosjekt om dataspill. Derfor lurer jeg på hvilket dataspill som er verdens mest populære, altså det som spilles mest av gamere verden over?

Og hvilket multiplayer spill er mest spilt?

Jeg vil gjerne ha objektive svar, og ikke svar som inneholder hver og enkelt sin mening.

Takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i at Kabal på Windows må være verdens mest spillte spill. Tenk på alle kontor rottene som sitter og pusher de korta hver dag...

En kommentar til påstandene om at Starcraft er verdens mest populære spill: Ja, Starcraft er veldig populært i Sør-Korea (ca. hver 23. person eier spillet), men Starcraft har bare solgt litt over 6 millioner worldwide, mens f.eks. Myst har solgt over 10 mill. worldwide.

Lenke til kommentar
Super Mario Bros. NES 1985 40.24m - salgstall som gjør både Myst og The Sims til dverger i forhold.

Salgstall er ikke synonymt med popularitet. Piratkopiering er mer utrbredt nå enn for 18 år siden.

Lenke til kommentar
Super Mario Bros. NES 1985 40.24m - salgstall som gjør både Myst og The Sims til dverger i forhold.

Salgstall er ikke synonymt med popularitet. Piratkopiering er mer utrbredt nå enn for 18 år siden.

Okei, men piratkopierte spill er litt vanskelig å telle. Uansett så tror jeg at CS og lignende ikke når opp. De har en tendens til å bli overvurdert i Norge tror jeg, fordi de er populære her - og spesielt på HW.no tror jeg...

Men hvis vi skal la være å telle på den konvensjonelle måten så er vinneren klar:

Tetris

Tetris ble bla. bundlet med ca. 100 000 000 stk. Gameboys. Og det er bare begynnelsen. Tetris har også solgt massivt i mange andre former og formater. Jeg ville anslå ca. 150 000 000 til 200 000 000.

Lenke til kommentar

Hvordan kan dere være så sikre på at CS og Warcraft er så populære? Baserer dere dette på noe slags faktagrunnlag eller er det bare subjektiv spekulering?

Jeg er klar over at spilla er populære på nett, men det beviser absolutt ingenting. Det er faktisk ikke så mange som spiller på internett i forhold til f.eks. folk som spiller på konsoll.

Lenke til kommentar
I et asiatisk land alene (husker ikke hvilket - mulig det var Korea eller Taiwan) spilles onlinespillet Lineage av 4 mill. mennesker. Altså - de betaler penger i måneden for å spille. Må være god profitt.

jepp, ligner på Ultima Online, men likte det ikke..

Lineage er et spill asiatiske folk tar veldig seriøst...

det er faktisk "vanlig" [tolk det med en klype salt] at

folk går til angrep på hverandre, og faktisk dreper hverandre

pga. ingame issues...

jeg sluttet, ville ikke få en china man hitman på meg:P

Lenke til kommentar
Starcraft er det beste dataspillet det revolusjonerte rts spillene!!!!!!!! :D

Faktisk så var vel Warcraft som var det første RTS-spillet hvis jeg husker riktig. Det hadde ikke samme grafikk og grensesnitt som SC men Warcraft bør få æren for "revolusjonen".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...